סערה פרצה בקרב הקהילה הדרוזית בצפון הארץ לאחר שהרשויות הוציאו צו הריסה לבית בשלבי בנייה של קצין צה"ל, בן העדה הדרוזית מהיישוב חורפיש.

ביידן על התגובה האיראנית: "מצפה שלא יתקפו אם לא תושג הפסקת אש"
נעם תיבון מותח ביקורת חריפה על חדירת השב"חים: "הכישלון טמון בצמרת"

פאיז סרחאן, תושב חורפיש ורנ"ג במילואים, שלוקח חלק במאמץ המלחמתי מאז חודש אוקטובר, גילה כי על יסודות הבית שבונה עבור בנו, סרן במילואים, הודבק צו הריסה. 

בשיחה עם "מעריב" הביע סרחאן את זעמו על ההחלטה: "לא ציפיתי לקבל צו הריסה. אם הייתי מקבל טיל מחיזבאללה, הייתי מקבל את זה בצורה יותר יפה, אך אני מקבל צו הריסה מהמדינה שנתתי עבורה את השנים הכי יפות שלי".

"מאז ה-7 באוקטובר אני ממשיך להילחם במילואים. כל הבנים שלי במילואים, איבדתי אח תאום בצבא. על ההקרבה שלי אני מקבל תעודת הוקרה מהשר לביטחון לאומי? צו הריסה ממדינת היהודים?", אמר בכעס.

״הבן שלי עבורו אני בונה את הבית הוא קצין בדרגת סרן בצבא, וכרופא עזר בזיהוי הגופות של הבנים והבנות שלנו ב-7 באוקטובר. צו ההריסה זה מה שמגיע לו?  איך אתם חושבים שחברים ואחיינים שלי או בני העדה כולה שנלחמים עכשיו בעזה או בצפון מקבלים את צו ההריסה הזה? זה פוגע בנו מאוד״, מתאר בכאב. 

סרחאן המשיך והפנה ביקורת קשה כלפי השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "בן גביר רוצה לעשות חורבן בית שלישי על מדינת ישראל, צריך להתאחד ולהזיז אותו מהשלטון. אני פונה לביבי נתניהו, תוציא את בן גביר מהממשלה. יהיו עוד שפיכות דמים בגללו״.  

איתמר בן גביר (צילום: REUTERS/Nir Elias)
איתמר בן גביר (צילום: REUTERS/Nir Elias)


סרחאן עוד הדגיש את הפגיעה הקשה בחברה הדרוזית בעקבות חוק קמיניץ: "חוק קמיניץ הוא עוול לעדה הדרוזית, והוא רק גורם להרס, שנאה ואפליה בקרב בני דור ההמשך של העדה במדינה״. 

כזכור, חוק קמיניץ נחקק בשנת 2017, ונועד להחמיר את האכיפה והקנסות נגד בנייה בלתי חוקית, במיוחד במגזר הערבי והדרוזי. החוק עורר מחלוקות רבות לאורך השנים, במיוחד במגזר הדרוזי, שם טוענים כי הוא פוגע בהם באופן בלתי מידתי, שכן הרשויות הדרוזיות סובלות מחוסר תכניות מתאר מקומיות מעודכנות, המגבילות את האפשרות לבנייה חוקית וממצוקת דיור אמיתית. 

בעקבות צו ההריסה שנשלח, קראו ראשי המאבק בהריסות הבתים ביישובים הדרוזיים להפגנה בצומת מחניים. ״כולנו פאיז סרחאן - לעצור את צו ההריסה״, כך נכתב בכרזות.