עשרה חודשים לאחר פרוץ המלחמה, בצפון הארץ מתקשים לראות את הסוף. עינם אבישי, תושב בית הלל ומנכ"ל קבוצת "דג על הדן", שוחח הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב-103FM על הקשיים וההתמודדות עם המצב. 

"אנחנו כבר עשרה חודשים בסיפור שלא נגמר. יש כל יום התרעות ואזעקות. אנחנו כל הזמן תחת אש, והרבה פעמים גם אין התרעות בכלל", סיפר. "נופלים פה גם דברים די גדולים, העסק משתכלל מולנו, זה לא קל, אלה לא חיים פשוטים. אני לא אגיד שלא חושבים על לעזוב, זו החלטה מאוד אישית וכל אחד עושה לעצמו את השיקולים".

השיחה שחרצה את גורלו של פואד שוכר: פרטים חדשים על החיסול בביירות
חשש למעורבות דאעש: ברגע האחרון - סוכל פיגוע נגד הקהילה היהודית בארגנטינה

"אני אדם אופטימי מטבעי, וחושב שברגע שהסיפור יסתיים, והוא יסתיים באיזשהו שלב, תהיה חזרה לאזור. מה שצריך זו פשוט הפסקת אש ארוכה ואנשים יתחילו לחזור", אמר והבהיר: "זה צריך לבוא עם תוכנית כלכלית מקיפה, כי הרבה נטשו ומצאו עבודה במקומות אחרים". 

תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפה בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

בתוך כך, הלחימה בצפון נמשכת ואתמול התקיים יום קרב בגזרה. צה"ל חיסל מפקד בכיר בכוח רדואן של חיזבאללה. ערוץ LBC הלבנוני דיווח כי כטב"ם ישראלי תקף אופנוע בשכונת קדמוס בתוך העיר צור. בקטר דיווחו ממקורות לבנוניים שמותו נקבע לאחר שהובהל לבית החולים בצור

מוקדם יותר, שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קשה וקל מפגיעה ישירה באזור משגב עם. השיגור בוצעה בתגובה לתקיפת צה"ל באזור נבטיה שבדרום לבנון מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה שבה נהרגו לפחות 10 בני אדם. זמן קצר לאחר מכן צה"ל תקף בדרום לבנון. כעבור כשעה החל מטח כבד של 55 רקטות לעבר יישובי הגליל - שהגיעו עד לצפת והסביבה. 

יירוטים רבים נצפו באזור, ובעקבותיהם נרשמו הפסקות חשמל בצפת ובחצור הגלילית. לא דווח על נפגעים בגוף. במקביל, דווח על יותר מ-10 מוקדי שריפות בגליל העליון כתוצאה מהמטחים. לוחמי האש פעלו בכל המוקדים, שנמצאים בשטחים פתוחים וחקלאיים באזור משמר הירדן, איילת השחר ומחניים.