אוהד מונדר שחזר משבי חמאס, דיבר היום (שלישי) בכאן חדשות על סבו אברהם מונדר, שגופתו חולצה מהרצועה הלילה: "בכלל חשבנו שהוא בארץ בבית חולים" וציין "יכלו להחזיר אותו בחיים".

בפתח דבריו אמר אוהד: "יש כבר הרבה פעמים שיש מגעים לעסקה, ועוד פעם ועוד פעם, ואז אומרים - 'לא, בסוף לא רוצים את זה'. תמיד מתחרטים ברגע האחרון. כל החטופים היו יכולים לחזור בחיים, כבר על היום הראשון. הם היו יכולים להחזיר את סבא, את כל שאר החטופים. אני עוד חזרתי בחיים, אבל יש חטופים שחולצו לא בחיים כבר, כמו סבא". 

מתי דנציג: "נתניהו הקריב את החטופים, הקרמה תשפוט אותו והוא ישלם על זה בגדול" 
כל מה שאפשר לספר: כך חולצו גופות החטופים מחאן יונס

אברהם מונדר (צילום: מטה המשפחות)
אברהם מונדר (צילום: מטה המשפחות)

היית עם סבא בעזה?
"לא, לא ראיתי את סבא בכלל. לא היה לנו שום מידע. אנחנו חשבנו שאותנו חטפו, וסבא נפל, ואותנו פשוט לקחו. אנחנו חשבנו שסבא בכלל בבית חולים, קיבל מכה. חשבנו שהוא בארץ בבית חולים. לא יודע, מטפלים בו איכשהו. לא העלינו על דעתנו, אפילו לא חשבנו לשאול מה עם סבא". 

יש משהו שקיווית להגיד לו כשיחזור?
"מלא דברים יש לי להגיד לו, בכל זאת סבא שלי".

אוהד הוסיף: "יש מלא מגעים לעסקה, כל כמה זמן יש מגעים וכל כמה זמן הם דוחים את זה. בסוף אני כבר לא יודע מה יקרה. הממשלה, אני לא יודע מה היא עושה, אני לא בתוך החדרים, אבל ממה שאני יודע - היא לא עושה הרבה בשביל זה". 

אוהד מונדר ומשפחתו (צילום: דוברות מרכז שניידר)
אוהד מונדר ומשפחתו (צילום: דוברות מרכז שניידר)

בסיום דבריו סיפר אוהד על הקשר עם סבא אברהם: "היה לנו קשר טוב. היינו באים פעם בשבוע לרוב, לפעמים אפילו פעמיים בשבוע, ולפעמים באנו לשלושה-ארבעה ימים. כל הזמן דיברנו, היה לנו קשר טוב. כל הזמן שיחקנו שחמט גם, סבא היה ממש טוב בזה".

כזכור, אוהד בן התשע נחטף בשבעה באוקטובר מביתם של סבא וסבתא, רותי ואברהם מונדר, בקיבוץ ניר עוז יחד עם אמו, קרן, וסבתו רותי. אוהד, קרן ורותי שבו בעסקת החטופים ב-25.11.2023.