לקראת פתיחת שנת הלימודים, בבתי הספר ברחבי הארץ מבקשים מהתלמידים להגיע ב-1 בספטמבר בחולצות צהובות כאות הזדהות עם החטופים, אולם מדיווח של כאן 11 עולה כי בעיריית אשקלון החליטו שמדובר במסר פוליטי ואסרו זאת.

בהודעה שנשלחו להורים נכתב כך: "הורים יקרים, הנהגת החינוך בעיר אוסרת כרגע על כל החלטה של חולצה צהובה ביום א'. אם יובל יחליט כך נעדכן. כרגע כולם בלבן ביום א'". לאחר מכן נשלחה הודעה נוספת בה נקבע: "הורים יקרים, עדכון קצר. ב-1.9 הילדים יגיעו לבית הספר בחולצות לבנות עם סמל".

תושבי קצרין מדברים על מטחי הירי הבלתי פוסקים: "היום הקשה ביותר בהיסטוריה"
נועה ארגמני ביפן: "צריכים להחזיר אותם לפני שיהיה מאוחר מדי"

עוד דווח כי לטענת ההורים האיסור להגיע בחולצות צהובות ביום הראשון ללימודים הוא פוליטי ולאחר שפנו לעירייה נטען בפניהם כי בתי הספר מעוניינים למנוע טראומה מהילדים, שבעקבות החולצות הצהובות יתעניינו בסיפורם הקשה של החטופים. רק לאחת מחאת ההורים, עיריית אשקלון חזרה בה.

מטעם עיריית אשקלון נמסר: "מדובר ביוזמה של הנהגת ההורים הארצית, וההחלטה להגיע בחולצות צהובות נתונה בידי ההורים. יתרה מכך, ביום פתיחת שנת הלימודים תציב עיריית אשקלון בכניסות לכל בתי הספר בעיר בלונים צהובים בצורת סמל המודעות לחטופות וחטופים כדי להעלות את המודעות לנושא".