חנוך דאום הודיע היום (חמישי) כי ינחה את טקס הזיכרון האלטרנטיבי לציון יום הטבח הרצחני שבוע ע"י החמאס בעוטף. "לאחר ששמעתי את דבריה הפוצעים והמכאיבים כל כך של מירי רגב, קיבלתי על עצמי להנחות את טקס הזיכרון הלאומי של המשפחות השכולות והחטופים", כתב. 

עוד הוסיף: "דיברתי עם מארגני הטקס ואני מתחייב  שזה יהיה טקס ממלכתי, כל ישראלי ומאחד, שיתן מקום לכאב ולזיכרון הישראלי על כל גווניו. כשם שהגיבורים שלנו נלחמו יחד באותה שבת ארורה, כך אנחנו נעמוד יחד, מימין ומשמאל, דתיים וחילוניים בחיבוק משותף. לזכרם".

בכך, מצטרף דאום לביקורת רבה שהופנתה כלפי רגב, לאחר דבריה היום במהלך מסיבת העיתונאים שקיימה. ממטה משפחות החטופים נמסר: "ההחלטה לערוך את הטקס ללא קהל, לאחר הודעת מטה המשפחות והודעות הקהילות כי לא ישתפו פעולה עם טקס השרה, נובעת מהפחד של הממשלה והשרה להסתכל למשפחות החטופים, הנרצחים והמפונים בעיניים ולקחת אחריות אמיתית על ההפקרה שהחלה ב07.10 ונמשכת כבר 321 ימים".

עוד נמסר מהמטה: "הממשלה והשרה רגב בוחרים שוב להתעלם 'מהרעשים': אותם הרעשים שהביאו לחורבן השבעה באוקטובר, רעשי ההפקרה ורעשי ההפגזות שהרגו חטופים שנחטפו בחיים. מטה משפחות החטופים מתעלם גם הוא מהרעשים וממשיך לפעול למען הצלת חטופים. שום טקס לא יציל חיים - רק עסקה. לא תהיה חזרה לנורמליות ולהפקות של השרה רגב כל עוד ישנם חטופים בעזה". 

מהתנועה הקיבוצית נמסר: "בגלל אמירות כאלה מירי רגב מוכיחה למה היא לא מתאימה להוביל טקס ממלכתי וקדוש של כל חלקי עם ישראל". בעקבות דבריה של השרה מירי רגב, בו תקפה את התנגדות הקיבוצים שנפגעו בטבח כ"רעשי רקע" בלבד,  הוסיפו בתנועה הקיבוצית כי "אם מישהו היה צריך הוכחה למה רגב לא מתאימה- היא סיפקה לו עשר סיבות היום". מזכ"ל התנועה, ליאור שמחה: "להפקת טקס מאחד  נדרשת רגישות מרבית וכיבוד כל הקהלים".