תנועת אומ"ץ דורשת לכנס את הוועדה לביקורת המדינה כדי לדון בסוגיית שיקום נכי צה"ל, שמספרם גדל משמעותית בעקבות המלחמה. נציגי אומ"ץ בוועדות הכנסת יו"ר לשכת המבקרים הפנימיים בישראל לשעבר שלמה קלדרון ועו"ד מוטי שנאבל, קראו ליו"ר הוועדה, ח"כ מיקי לוי, לכנס בדחיפות את הוועדה.

באומ"ץ מתריעים, כי בארגון נכי צה"ל מעריכים, כי עד סוף שנת 2025, יתווספו כ-22 אלף נכים חדשים ומזכירים כי לפני כחודשיים הודיע אגף שיקום נכים במשרד הביטחון, כי מספרם של נכי צה"ל חצה לראשונה את רף ה-70 אלף.

בנו של יורם מצגר: "הנחמה הקטנה - שהיית עם ובין חברים עד שנרצחת בדם קר"  
הילד שמאחורי המגבלה: "לכולם יש כוחות של גיבורי־על"

מרכז השיקום ''חוזרים לחיים'' (צילום: שלומי יוסף)
מרכז השיקום ''חוזרים לחיים'' (צילום: שלומי יוסף)

באומ"ץ הודיעו, כי ימשכו להיאבק למען שיפור התנאים של נכי צה"ל.

בתנועה הזכירו, כי בחודש פברואר התקיים דיון בוועדה לביקורת המדינה בסוגיית השיקום של נכי צה"ל. זאת, לאחר פרסום דו"ח מבקר המדינה שהצביע על כשלים חמורים, בין השאר עקב מחסור בתקנים מתאימים. באומ"ץ התריעו עוד, כי למרות הדיון, המצב העגום לא השתנה.

יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד, הביע תמיהה מסר: "ממשלת ישראל, על כל שלוחותיה, לא התייחסה בצורה הולמת לסוגיית נכי צה"ל ובכך הפקירה הממשלה את אגף שיקום נכים לאורך שנים".

הוא ציין כי אומנם תקציב האגף הועלה, אבל אין די בכך כדי להעניק ללוחמים שנפצעו את הטיפול הנחוץ. "יש לקיים דיון דחוף משותף של כל הגורמים האחראים בסוגיית דרכי הטיפול בנכי צה"ל ובשיקומם", טען.

באומ"ץ התריעו עוד, כי מדי חודש נקלטים באגף למעלה מאלף פצועות ופצועים חדשים, מתוכם כ-70% הם חיילי מילואים. 

פליצ'ה פלד ועו"ד יצחק מינא, המכהן כיו"ר המועצה המייעצת של אומ"ץ, הודיעו על התחייבותם להתייצב לצד ארגון נכי צה"ל ואגף השיקום, עד שיימצא מענה מקיף.