"הרמטכ"ל הרצי הלוי צריך להיזרק לאשפתות של ההיסטוריה. ראש אמ"ן הנכנס, שלומי בינדר, כשל בדין בית סוהר, זה מה שמגיע לו". כך תקף היום (שבת) אלוף (מיל') יצחק בריק, "המתריע בשער", באירוע "שבתרבות" בכפר יונה, בהנחיית העיתונאי ואיש הרדיו יוסי הדר. "היום הפיקוד הבכיר של צה״ל איבד אמון מוחלט בהרצי הלוי. האיש הזה מחזיק את התפקיד בקרנות המזבח כדי לשרוד. מישהו אומר לו, פוליטיקאי, 'תשרוד, תנסה. אם תיפול עכשיו, לא תקום לעולם. אנחנו נשמור עליך'. הוא מקים עכשיו צוות מטכ״ל בדמותו ובצלמו".

"השיקול הפוליטי גובר על הביטחוני": יצחק בריק נגד נתניהו

בריק המשיך לתקוף: "אותו בינדר, שהיה רח"ט מבצעי במלחמה, הוא זה שהיה צריך לדאוג שיהיו תכניות הגנה על עזה ועל הגבולות האחרים, הוא היה צריך להיות עם תכניות התקפה על עזה שהוא היה צריך לקבל את כל ההתראות השנה וגם ביום האחרון ולהציב כוח ולעצור את זה. האיש הזה כשל בדין בית סוהר, זה מה שמגיע לאיש הזה. מה עשה איתו הרצל הלוי? הוא רוצה להביא חברים, הוא רוצה לשמור על עצמו, הוא בונה על הקליקה שלו והוא הופך אותו לראש אמ"ן. ומה הוא אומר? אין ראוי ממך. זה רק מראה לך לאיזו רמה הגענו. אותו הרצי הלוי שלקח אחריות פיקטיבית, זה הרבה יותר חמור ממה שאומרים על ביבי שלא לקח אחריות. לקחת אחריות, לרמות את הציבור ולא לממש אותה ולהמשיך ועוד לעשות מעשים שלא מוסריים וערכיים לגבש את הצוות שלו שהיה חלק מרכזי במחדל הקשה ביותר שקם למדינה, האיש הזה צריך להיזרק לאשפתות של ההיסטוריה, ואם לא נדע להוציא אותו, את האלופים, את גלנט והדרג המדיני, לא נוכל להתקדם. כולם הביתה. דור צעיר צריך לקחת את השלטון, לשנות כיוון, לדבר אמת ולהתחיל לטפל". 

ציר פילדלפי (צילום: רויטרס)
ציר פילדלפי (צילום: רויטרס)

על פגישותיו עם רה"מ נתניהו, סיפר בריק: "ביבי אמר לי שאין פתרון למנהרות. אז איזה נכס אסטרטגי יש להשאיר שם (בציר פילדלפי) צבא שלא תורם לכולם ויוצר מצב הפוך לחלוטין? נפגשתי עם ביבי 6 פעמים, למדתי להכיר שכשהוא רוצה, הוא יודע להחליט החלטות מצוינות ובשתי הפעמים הראשונות הצלתי את המדינה. בארבע הפעמים הבאות למדתי שהוא שמסכים עם כל מה שאני אומר. נקודה. ביבי פשוט לא רוצה שהשלטון יתפרק. מאיימים עליו שאם יעשה הפסקת לחימה ולו הקצרה ביותר, לא יהיה לו שלטון ולא תהיה לו ממשלה. לצערי הרב, הרבה מאוד משיקוליו הם שיקולים לא לאומיים אלא שיקולים אישיים, זו הבעיה המרכזית. אחרי שיצא מפגישות אתי והסכים עם דבריי, הוא יוצא ומדבר אחרת ואז הבנתי שמשהו פה קרה. בפעמיים הראשונות שנפגשתי איתו ראיתי אדם מאוד הגיוני, שקול, מחליט נכון, ואחרי זה פתאום כשהתחילו לאיים עליו, הוא שינה כיוון״.

הפגנה למען שחרור החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה למען שחרור החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

 
על עסקת חטופים, אמר בריק: ״לאור המצב, צריך היום ביוזמת ישראל ללכת להפסקת לחימה ושחרור חטופים ואז לקוות שחיזבאללה יפסיק גם הוא, כי לפחות ככה הוא אומר עד היום, ואז ולקחת את הזמן ולשקם את הצבא, ולהיות מספיק חזקים בשביל לתת מכה שערה ואז להכריע אותם. בנוסף לזה, צריך ברית הגנה עם ארה״ב. במקום זה, רבים עם ארה"ב״. 

עוד הוסיף בריק, כי כוחו של חמאס "קרוב מאוד לכוח של לפני המלחמה, משום שכל מי שנהרג זה לא עוכרי ישראל כמו שמספרים וגם הרבה פחות מ-10,000, והם הוחלפו בבני 19-18 שעושים את העבודה".