לאחר מתקפת המנע בלבנון לפנות בוקר והרחבת מדיניות ההתגוננות בעורף, פיקוד העורף הסיר את הנחיות ההתגוננות ממרבית אזורי הארץ החל משעה 12:30 היום (ראשון). 

במסגרת השינויים הוחלט על הסרת ההגבלות באזורי הנחיה גליל עליון, חלק מיישובי גולן דרום, גליל תחתון, מרכז הגליל, בקעת בית שאן, העמקים, המפרץ, הכרמל, ואדי ערה, מנשה, שרון ודן.  

באזורי הנחיה קו העימות, גולן צפון וחלק מיישובי גולן דרום תתאפשר פעילות חלקית כמפורט במדיניות ההתגוננות.

"עשינו צ'ק-אין ואז ביטלו את הטיסה"; מנכ"ל נתב"ג: "מייצבים את לוח הטיסות"

הנחיות פיקוד העורף 25.8.24 שעה 12:30 עד 18:00 (צילום: דובר צה''ל)
הנחיות פיקוד העורף 25.8.24 שעה 12:30 עד 18:00 (צילום: דובר צה''ל)

כזכור, דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, עדכן הבוקר (ראשון) בהנחיות פיקוד העורף המעודכנות בעקבות האירועים הביטחוניים - מתקפת המנע הישראלית בלבנון ומתקפת חיזבאללה שנפתחה בתגובה.

הגרי עדכן כי ניתן לקיים פעילות חינוכית ולצאת למקומות העבודה במקום בו ניתן להגיע למרחב מוגן בזמן ההתרעה הנדרש. כמו כן עדכן הגרי כי נתב"ג ייפתח מחדש לטיסות בשעה 7:00.

כזכור, הגרי הודיע הבוקר כי צה"ל פתח במתקפת מנע בלבנון לאחר שזוהתה היערכות של חיזבאללה לשיגור טילים ורקטות לעבר מדינת ישראל. מאות מטוסי קרב של חיל האוויר מבצעים תקיפות על מערכי הנ״מ של חיזבאללה ועל מערכי הטילים ארוכי הטווח של חיזבאללה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט מנהלים את האירוע בבור בקריה. שר הביטחון הכריז על מצב מיוחד בעורף. כל הרשויות המקומיות בישראל נכנסו לכוננות הגבוהה ביותר כולל פתיחת מרכזי שליטה ומקלטים ציבוריים. הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעה 7:00 בקריה.