בעוד שבתי קפה בתל אביב, רמת גן, גבעתיים ואזורים נוספים היו מלאים משעות הבוקר, ההסלמה הביטחונית הורגשה בחופי הרחצה בתל אביב, שהיו כמעט שוממים.

פקחים של עיריית תל אביב הציבו סרטים אדומים על קו המים, שאסרו על כניסת מתרחצים לים ובמערכת הכריזה התבקשו מתרחצים שהיו כבר בתוך המים, לצאת מיידית. רובם נענו, אבל היו כאלו שהמשיכו לשהות במים הצוננים על רקע החום הכבד, עד שפקח של עיריית תל אביב הזהיר במערכת הכריזה, כי מי שלא ייצא מהמים יקבל קנס כספי.

תוך דקות ספורות המעטים שהיו במים יצאו וגם החופים היו כמעט שוממים. גם הטיילת התל אביבית, שבבקרים שוקקת בחובבי הליכה וריצה, לצד רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים היתה דלילה בעוברי אורח.

"אנחנו קבוצה של 16 רצים, שמגיעים לטיילת שלוש פעמים בשבוע. אחרי מה שקרה בבוקר מוקדם, הרוב הגדול נשארו בבית. רק שניים ואני ביניהם הגענו והטיילת היתה ריקה, בניגוד לימים אחרים", סיפר ארז מתל אביב – "למרות שהפקחים הזהירו, הסרטים האדומים שאמורים היו למנוע מעבר לים ותחנות ההצלה נסגרו, היו כאלו שהמשיכו להיכנס למים, עד שפקח הזהיר שיטילו קנסות ואז הרוב הגדול יצאו. כנראה שגם בעת מלחמה, רק כשמזהירים מהטלת קנס, אנשים נשמעים ויוצאים".

במקביל, נפתחו כל המקלטים בתל אביב ובערים נוספות באזור המרכז ובערי המרכז, החמ"לים לשעת חירום נפתחו והיתה דריכות רבה לקראת ההמשך. הורים ויתרו על פעילויות רחוקות מהבית לילדיהם שבחופש הגדול. "רציתי להישאר קרוב, ליתר ביטחון", סיפרה רחלי, אם לשני ילדים קטנים המתגוררת באזור גני תקווה.

תושבת ותיקה בתל אביב סיפרה עוד: "נשארתי בבית, כדי לא לקחת סיכון. אם תהיה אזעקה, יהיה לי קשה להגיע למרחב מוגן במהירות, כי ההליכה שלי איטית ואני עוד עלולה ליפול. אני כל הזמן עוקבת אחרי העדכונים". אבל המתיחות פסחה מעל בתי קפה. בכיכר דיזנגוף קשה היה למצוא שולחן פנוי בבתי קפה. "לא ויתרתי על הקפה והמאפה של הבוקר", הסביר חיים, צעיר המתגורר באזור.

אורן, בעל בית קפה ברמת גן, סיפר עוד: "הלקוחות הקבועים הגיעו, כמו מידי בוקר. הפעם קשה היה למצוא עיתון פנוי, כי כל אחד רצה להיות מעודכן והשיחה היתה על מה שקרה לפנות בוקר. אבל אף אחד לא ויתר על השגרה. לקראת הצהריים, לאחר ההודעה של פיקוד העורף על חזרה לשגרה בגוש דן, מתרחצים החלו לשוב לחופי הרחצה ובמקביל, גם עומסי התנועה, שבבוקר היו דלילים יותר, חזרו לשגרה והפקקים שוב כבשו רחובות מרכזיים.