ינון מגל ובן כספית דנו הבוקר (שני) בתוכניתם ב-103FM בטקס הזיכרון שמארגנות משפחות קורבנות ושורדי הטבח לקראת יום השנה הראשון לטבח שבעה באוקטובר. מגל זעם: "לא נמאס לכם מההתנשאות הזו?"

"אמרתם שאתם לא משרתים את המלך, רק את הממלכה, אבל הממלכה עושה טקס. מה הבעיה? אתם עושים טקס אחר נגד הטקס הלאומי הממלכתי וקוראים לו הטקס הלאומי. לא נמאס לכם מההתנשאות הזאת? לא נמאס לכם להרגיש כל הזמן מורמים מעם?".

על אף שמרבית הפגיעה האזרחית בטבח התבצעה בתושבי הקיבוצים, הוא טען: "זה אירוע של עם ישראל, לא של כמה קיבוצים שם. תפסיקו לפצל, לשרוף את האסמים, לפגוע בעם ישראל. לא למדתם שיעור של אלפיים שנה?".

\'\'האירוע לא שייך להם\'\'. בית בקיבוץ ניר עוז לאחר הטבח (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
\'\'האירוע לא שייך להם\'\'. בית בקיבוץ ניר עוז לאחר הטבח (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

כספית לא נשאר חייב: "מי שאחראי לטבח ולאסון הוא זה שרוצה לעשות טקס לטבח ולאסון. במקום לחבק ולבחור משהו שיחזיר אותנו לזמנים של לפני שמלאך החבלה שלנו הגיע כאן, הוא בוחר את הכי שנויה במחלוקת, דווקא אותה הוא בוחר כדי לתקוע אצבע בעין של הקורבנות. הוא לוקח את מירי רגב כי הוא רוצה לשלוט גם בזה?".

רותם סלע תנחה את טקס הזיכרון החלופי של 7 באוקטובר
ההנצחה והסערה: כמה מהציבור מתנגד לטקס הממלכתי בהובלת מירי רגב?

בהמשך, דנו השניים במחיר שגבתה המלחמה בחיי חיילים. כספית העיר: "702 לוחמים נהרגו מאז שבעה באוקטובר", ומגל התמקד בעיקר: "לא כולם לוחמים, זה כולל גם חיילים".

כספית: "תיכף תפריד את זה גם לאשכנזים וספרדים. 701 חיילים איבדנו מ-1982 עד 2000, ב-10 חודשים צה"ל קבר את אותו מספר החיילים שהוא קבר ב-18 שנה".

\'\'לא כל ההרוגים לוחמים\'\'. כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
\'\'לא כל ההרוגים לוחמים\'\'. כוחות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

מגל ידע כמובן מי אחראי להרג האדיר מאז פרוץ המלחמה: "הזהרנו שזה מה שיקרה כשתמכתם באוסלו וההתנתקות. כמו שבנט גנב את הבחירות, שרון גנב את הבחירות".

כספית: "נתניהו אמר בכנסת לאורי אריאל שהוא מצביע בעד ההתנתקות וגם במשאל יעשה זאת".

מגל: "אצלך מדברת הפוזיציה. אצלך זה ביבי אמר, הפוך מהרצל אמר. הגעתם לכזה טרלול שאם ביבי אומר ניצחון מוחלט אתם אומרים שלא. בגלל שנתניהו רוצה לנצח אתם רוצים שהוא יפסיד. יש אצלכם אנשים שרוצים שמדינת ישראל תפסיד. 

"מה אתה רוצה, שנספור את ההיסטוריה מאז שביבי עלה לשלטון? איך נוצרה המציאות המטורפת הזו ברצועת עזה? אחרי שפיניתם את הרצועה, זיהמתם את השטח. אין ישות בעולם שהכניסה סוס טרויאני ביודעין עם המחבלים בתוך הסוס, וכולם הולכים לישון ואומרים שהאויב מורתע. 

"יודעים את התוכניות של האויב, ואני יושב פה איתך וצודק שצה"ל לא בפוקוס, לא באזור. הכי נורא שאנחנו באותו מצב, לא יצאנו מהקונספציות האלה, עדיין אתם מפצלים ועושים טקס אלטרנטיבי. אתם לא מבינים את השפה, את האזור, על מה המלחמה".

כספית הזכיר לו מי נמצא בשלטון בעשור וחצי האחרון: "לא מימנו את סינוואר ב-30 מיליון דולר לחודש בדולר. אני קורא להיכנס לעזה ולפרק את חמאס 20 שנה. הם חזרו לשלטון ולא הרגו שום סינוואר".