על רקע המתיחות בצפון ומתקפת המנע בלבנון, התראיין היום (שני) גבי נעמן, ראש המועצה המקומית שלומי, לתכנית "איפה הכסף?" בהנחייתה של ענת דוידוב, ואמר: "היום הגיע שר החינוך יחד עם אלוף פיקוד העורף למשרדו של משה דוידוביץ', וקיים ישיבת חירום איך להתחיל את שנת הלימודים. לא אהבתי בלשון המעטה את הישיבה הזאת כי שום דבר לא השתנה. מישהו חשב שצריך לא לפתוח את שנת הלימודים?".

הישג ליונה יהב: ירידה משמעותית בכמות חזירי הבר בחיפה
חופים ריקים ורחובות שוממים: כך נראה גוש דן תחת ההסלמה

"אמרתי לשר החינוך שכל הדיבור על הצרכים והחוסרים טובים ללפני 14 שנים, אבל, מהיום ועוד ארבעה ימים לא נוכל להשלים את פערי המיגון. אנחנו מנהיגים, נעשה את כל מה שנדרש מאתנו, אז בואו נתקדם לפתיחת שנת הלימודים. לא יכול להיות שנמשיך להתנהל בצורה הזו, שבסופו של יום נסגור בתי ספר כדי להביע מחאה".

לאחר מכן הוסיף נעמן: "שלומי הוא ישוב עירוני צמוד גדר, 2300 תלמידיו מפונים, הישוב מפונה לגמרי. מה עשינו? יצרנו לפני ארבעה חודשים תבנית להקים מוסדות חינוך בעכו. בנינו אותם במבנים יבילים כולל ממ"ד, הצמדנו לבית ספר קיים. שיפצנו מבנה נטוש מקרית חיים דרך רשת 'עמל', וילדי תיכון ברשת אורט ילמדו שם". 

"כשמיקמנו את המוסדות של בנהריה בעכו ובקרית חיים, ראינו סחף של תושבי שלומי שחוזרים ממרכז הארץ, מדרום ומטבריה שהיום הם שוכרים דירה או שוהים במלון בחיפה או נהריה. איחדנו את הקהילה בין נהריה לחיפה. 50%, אם לא יותר, ילמדו בבתי ספר שהקמנו לכבודם".

"יש לנו מערך הסעות מאוד מורכב, צריכים להסיע אותם. אנחנו לפני סיום כל המסלולים, ועד יום רביעי כל הורה ידע איזה ילד שלו יעמוד באיזו תחנה".

"משה דוידוביץ' צעק והגביה את קולו", הוא גילה. "הוא אמר דברים מאוד קשים, ואני התנגדתי לנוסח שלו. חברים, בואו, אנחנו מנהיגים, בואו נרגיע את העניינים כראשי רשויות. גם כך כולנו נמצאים בחרדות, אז בואו נעשה את זה בטוב טעם: בית ספר שלא ממוגן לא ייפתח. כולם ילמדו". 

ולסיכום ציין: "אני אומר למשה דווידוביץ': 'תסגרו את בתי הספר ותשאירו את הילדים בבית, ונראה כמה זמן תחזיקו – יום? יומיים? שלושה?' ההחלטה הזו היא בידיים של פיקוד העורף ומשרד החינוך. תנו לפיקוד העורף לאשר. אם הם יאשרו – הכל בסדר. אם לא יאשרו – נמצא חלופות".