אל"י - האגודה להגנת הילד, המטפלת בכל סוגי האלימות בקרב ילדים (מינית, פיזית, נפשית), החלה להציע טיפול ייחודי המשלב טיפול פסיכותרפי יחד עם תרגול יוגה.

"בשנים האחרונות אנו עדים להתפתחות רבה של תחום חדש בשם "יוגה־תרפיה", מסביר ערן צימרין, נשיא אל"י. לדבריו, "למרות זאת, מדובר בתחום שעדיין חסר הכשרה מוכרת ומקצועית כך שלרוב לא ניתן לבצע במהלכו טיפול נפשי. במרכזי הטיפול הפועלים כיום מעניקים שיעורי יוגה שאינם מוגדרים או מוכרים כטיפול נפשי. הייחודיות והחידוש שאל"י מציגה הוא שהמטופל יוכל לקבל טיפול פסיכותרפי המשלב תרגול יוגה על ידי מטפלת שעברה הכשרה ייעודית, וזאת בשעה טיפולית אחת שתשלב בין שניהם באופן מקצועי".

מאיה גרונדלנד, מטפלת בתנועה באמצעות יוגה, פיתחה בשנים האחרונות מודל ייחודי לשילוב תרגול יוגה ושיחה בפגישה טיפולית. "תרגול היוגה והשיח המילולי מפרים זה את זה ומסייעים ביצירת חיבורי גוף נפש משמעותיים", היא אומרת.

"טיפול באמצעות יוגה ככלי טיפולי מתבסס על התשתית של טיפול בתנועה ממשפחת הטיפול באומנויות, השמות דגש על תהליכי הבעה ויצירה בטיפול בנפש. טיפול בתנועה הוא טיפול פסיכותרפי המכיל שיח טיפולי מילולי בשילוב כלים השלכתיים מעולם התנועה ושילוב התנועה בתוך טיפול נפשי, מזמין העלאת תכנים שקשה לבטאם במילים בלבד. "יש לו יתרונות כמו היכרות של המטופל עם המבנה הנפשי־פיזי שלו, עם דפוסיו הרגשיים, סיוע בוויסות ורגיעה, שיפור מצב הרוח, העצמה ועוד".

גרונדלנד מדגישה כי טיפול באמצעות יוגה מתאים לכל אוכלוסייה שהיא, גם לילדים ובני נוער, ומסייע בקידום תהליכי החלמה מטראומה באופן מיוחד, למשל התמודדות עם דיכאון וחרדה, וזאת בשל החזרת חוויה של שליטה בגוף.

באל"י הטיפול באמצעות יוגה ניתן למטופלים גם באופן קבוצתי וגם באופן פרטני. בקבוצות יהיה שימוש במתודות מעולם היוגה ואף במשחקים בהתאם לגיל המטופלים, בעוד שפגישות פרטניות יכולות להכיל תרגול יוגה אישי מלא המותאם לצורכי המטופל.

גם בקבוצות וגם בטיפול הפרטני יהיו מעברים חוזרים מהתרגול אל השיחה הטיפולית ולהפך כשהשיחה גם תהווה את הבסיס לתרגול וגם תעזור לעבד תכנים שעולים בו.

קו המצוקה של אל"י זמין בטלפון 6935*