הרמטכ"ל הרצי הלוי ואלוף פיקוד דרום הגיעו הבוקר (רביעי) לשיחה עם חברי קהילת נחל עוז, ובהם משפחות חטופים ומשפחות שכולות. השיחה ארכה קרוב לשלוש שעות, בהן נציגי הקיבוץ מתחו ביקורת על התנהלות הצבא בשביעי באוקטובר.

לנתק את הטבעת: ישראל "מכסחת את הדשא האיראני" באיו"ש
סוף להסתה: המרצה שהתבטאה נגד ישראל פרשה מהאוניברסיטה

תושב קיבוץ נחל עוז שהיה בשיחה מסר: ״הרמטכ״ל היה פה, מעל שלוש שעות של שיחה הקשיב ושמע את הדברים של התושבים. הוא דיבר גם על הנושא של החטופים, גם על אירועי היום עצמו של ה-7 באוקטובר, על התחקירים, וגם נתן מקום גדול מאוד לשמוע אותנו, ואנשים אמרו כל מיני דברים".

הרצי הלוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הרצי הלוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


"חלק אמרו דברים קשים, חלק אמרו דברים פחות קשים, אבל היה בהחלט מקום להביע את התחושות שלנו על ה-7 באוקטובר ועל כל ה-11 חודשים האחרונים. הם הגיעו לשמוע והם שמעו. הם נתנו הרבה מקום למי שרצה לדבר".

לצד השיחה הנ''ל, כזכור התקיימה מוקדם יותר הריסת הבית של פסי בקיבוץ בארי, אחד מהסמלים הכואבים ביותר של ה-7 באוקטובר, בו נרצחו ומצאו את מותם 13 בני ערובה.

עומרי שפרוני, שאיבד ארבעה מבני משפחתו ב-7 באוקטובר, ביניהם דודתו איילה חצרוני ז"ל ונכדיו של דודו ליאל וינאי חצרוני ז"ל, כאשר נחטפו לבית של פסי, אמר לאור כך: "הריסת הבית אינה סגירת מעגל ואינה התחלה מחדש, היא פצע כואב שמנכיח עוד את האובדן והחוסר. אבל גם אי אפשר להישאר עם ההריסות. את ההריסות בלב אי אפשר לשקם אבל כאן יבנו בית חדש לחיים אחרים. נקווה שטובים כמו אלו שהיו לנו".