אריה זלמנוביץ' מקיבוץ ניר עוז הוא החטוף שהה לצד פרחאן קאדי ונרצח, כך פורסם היום (חמישי) לראשונה בכאן חדשות. קאדי העיד כי תחילה נלקח לדירה ושם ראה את אחד מחבריו לשבי גוסס למוות בעוד המחבלים מצלמים זאת.

בשיחה עם "מעריב" שיתף בועז זלמנוביץ', בנו של אריה, על האימה בשבי שעברה על אביו. "אבא סבל. היה קשה לא לאכול, לא דאגו לו לתרופות שלו. בסופו של דבר אבא שלי נרצח בייסורי גוף ונפש אחרי 40 יום. אבל הוא ופרחאן דיברו על המשפחה ועל הקיבוץ, ואבא אמר כמה אנחנו יקרים לו וכמה הקיבוץ יקר לו, אבל אנחנו לא יודעים הרבה פרטים. גם לא רציתי", שחזר.

חבול בראשו, מוכה ע"י המון עזתי: פורסם סרטון חטיפתו של אריה זלמנוביץ'

קאיד פרחאן קאדי בבית החולים (צילום: לע''מ,יוסי איפרגן)
קאיד פרחאן קאדי בבית החולים (צילום: לע''מ,יוסי איפרגן)

בועז סיפר את המידע הנוסף קיבל לאחר שפרחאן חולץ ושב מן השבי. "ניהלנו שיחה קצרה בטלפון, אנחנו עוד לא ישבנו איתו לעומק. עכשיו הוא צריך להיות עם המשפחה שלו ולהתאושש. לפרחאן היה חשוב ליצור איתי קשר בטלפון כי היה לו מאוד חשוב לספר שהוא היה עם אבא. אנחנו לא יודעים הרבה פרטים, לא רציתי מה שנקרא להפריע לו בשמחה שלו, למרות שהוא יצר את הקשר הטלפוני", שיתף.

עוד אמר בועז על השיחה עם פרחאן כי הוא סיפר לו ששוחח עם אריה בשבי שסיפר לו כמה הקיבוץ היה חשוב לו. "הוא דיבר איתו על חברי הקיבוץ. כמה היו חשובים לו. זה מה שהצלחתי להבין מפרחאן. זה היה בטלפון בתוך ההמולה. אנחנו שמחים שפרחאן חזר בשביל המשפחה שלו. זה הדבר החשוב. אני חושב שהמסר ממה שאנחנו מבינים, שיש שם יותר מידיי אנשים שכנראה גם הם בחיים, הם בדרך להירצח בייסורי גוף ונפש וחייבים לדאוג להם", אמר. 

זלמנוביץ' היה דמות אגדית בקיבוץ ניר עוז. איש אדמה, מומחה בגידול חיטה בתנאי הנגב, אשר גם בעשור התשיעי לחייו הוא מתעקש לצאת מדי יום לעבוד בשדות. כן, גם בגיל 85 הוא קם ב-4:30, לובש את בגדי העבודה הכחולים ויוצא לשתות קפה עם החקלאים הצעירים. הוא היה אב לשני בנים וסב לחמישה נכדים, ממקימי קיבוץ ניר עוז, איש ספר ובעל ידע רחב בנושאי היסטוריה וידיעת הארץ, כך גם גידל את בניו.  בשבת ה-7.10 הוא הספיק לדבר בטלפון עם בנו בשעה 9:25 ולעדכן שיש מחבלים בקיבוץ.