בצל סערת טקסי הזיכרון, משפחות נפגעי שבעה באוקטובר פרסמו היום (חמישי) את לוח הזמנים הצפוי לטקס הזיכרון הלאומי לציון 7 באוקטובר, זאת במקביל לטקס הממלכתי בהפקת השרה רגב שצפוי להיערך מאוחר יותר באותו ערב.

על פי ההודעה, הטקס יחל בדקת דומיה ותפילת יזכור בתאריך ה-7 באוקטובר בשעה 19:10. שערי פארק הירקון יפתחו לקהל הרחב בשעה 17:00.

שעות לאחר הודעת המשפחות פרסמה השרה רגב הצהרה בה אמרה: "אני ערה לשיח המתנהל בין חלקים שונים בציבור בנוגע לטקס, ולכן חשוב לי לסכם את השבוע. כפי שכבר הודעתי הטקס הממלכתי ישודר בשבעה באוקטובר בשעה 21:15 כפי שתוכנן מראש, וזאת על מנת לאפשר את האירועים היישוביים לפני שידור הטקס".

עוד הוסיפה על הטקס הממלכתי: "אין בית בישראל שהטקס לא ייגע בו", והפצירה: "אנחנו נכנסים לחודש הסליחות, קוראת לכולנו להתמקד בעיקר, לחזק את חיילי צה"ל".

עינב צנגאוקר מגיבה לסערת הריצה לגבול ומסבירה - זו הייתה המטרה
בנו של אריה זלמנוביץ': "פרחאן סיפר שאבא סבל ולבסוף נרצח בייסורי גוף ונפש"

אתמול פרסמו כ-100 שבים ומשפחות חטופים מכתב, הממוען לשרת התחבורה מירי רגב, בו הצהירו כי הם מסרבים לשימוש בתמונותיהם או בתמונות יקיריהם במהלך הטקס הממלכתי, כחלק מהמחאה על הטקס.

מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מירי רגב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"לא ייתכן כי בתקופה זו, שבה משאבי המדינה אמורים להיות מושקעים בהשבת 108 החטופים וכן בהגנה על יישובי העוטף והצפון, בדאגה למפונים הרבים ולכלל האזרחים הנפגעים, מושקעים המשאבים בהפקתו של טקס, שמנוהל על- ידי הגורמים שהם אלו אשר במחדליהם הובילו למצב המצער בו אנו מצויים ומתוך כך לשבר תהומי באמון הציבור", נכתב במכתב.