הטייס שנהרג הבוקר בהתרסקות המטוס הקל סמוך ליד בניימינה הוא שלמה דגני ז"ל (59) מרמת השרון. דגני, סגן אלוף במילואים, היה מדריך בכיר בבית ספר לטיסה. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. מפרטים ראשונים עולה, כי בעת האסון הוא טס עם אדם נוסף, כבם במטוס הקל, הדו-מושבי מדגם סיירה. 

צוות כבאות הצלה סייע בחילוץ וצוות מד"א שהוזנק למקום נאלץ לקבוע את מותו של דגני. האדם שהיה לצידו נפצע באורח בינוני ופונה על ידי מסוק של מד"א לבית החולים רמב"ם בחיפה. נפתחה בדיקה לבירור נסיבות האירוע הטראגי.

המטוס החונה שנפגע על ידי המטוס שניסה ללכת סביב. קרדיט: פרטי (צילום :פרטי)

אחיו, ירון דגני, שהתגורר באל סלבדור, נהרג אף הוא בהתרסקות מטוס קל, לפני כ-13 שנים. במשפחתו של שלמה דגני אמרו לאחר היוודע דבר האסון הכבד: "בעל ואבא אהוב שיחסר לנו מאוד. ציניקן, אוהב אדמה ואנשים. עסק ונשם תעופה כל חייו מגיל 15. היה מדריך טיסה במילואים בחיל האוויר, טייס בעל ניסיון רב ומאוד מחושב וזהיר".

הצליחו לפגוע בבסיס צבאי? בחיזבאללה טוענים: זה מה שישראל לא מגלה לאזרחיה
סקר: מרבית הציבור הישראלי בעד טקס ה-7 באוקטובר של המשפחות

חובשי מד"א בועז פוקס ואריאל באומהל סיפרו: "הגענו למקום עם אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועים ומסוק מד"א. מדובר במנחת בשטח סמוך לכביש 6, ראינו סמוך למסלול את המטוס הקל כשאחד משני האנשים שהיו במטוס חילץ את עצמו ויצא והשני היה לכוד מטוס".

התרסקות מטוס קל בין כפר גליקסון לצומת עירון (צילום :TPS)

עוד הוסיפו חובשי מד"א: "הענקנו לפצוע שהתהלך טיפול רפואי, הוא סבל מחבלה בראש ומיד העברנו אותו לצוות מסוק מד"א שנחת בסמוך ופינה אותו לבית החולים. יחד עם הפרמדיקים מצוות מסוק מד"א ביצענו בדיקות רפואיות וקבענו את מותו של האדם השני שהיה במטוס". 

התרסקות מטוס קל בין כפר גליקסון לצומת עירון  (צילום: דוברות מד''א)
התרסקות מטוס קל בין כפר גליקסון לצומת עירון (צילום: דוברות מד''א)