אלפים הגיעו לבית העלמין ירקון כדי ללוות בדרכה האחרונה את עדן ירושלמי ז"ל מתל אביב, שנחטפה ב-7 באוקטובר ונרצחה עם חמישה חטופים נוספים במנהרה ברפיח. 

הרב אמר בדברי הספד: "כמה ייסורים סבלת ונרצחת על ידי בני עוולה. כל עם ישראל שבור, אבל עדן איחדה את עם ישראל, כל עם ישראל התפלל לשובה וכל עם ישראל והעולם מתאבלים. עדן היקרה, מבקשים ממך סליחה אם לא עשינו מספיק בשבילך. שכל הטרור יפסק ושעם ישראל יגיע לגאולה. עדן, יש לך מקום גבוה מאוד בשמיים, מסרת את החיים שלך למען עם ישראל, נרצחת רק בגלל שאת יהודייה. אם אתם שואלים מה עדן רוצה - זו אחדות! עדן היקרה איחדה את עם ישראל. במותה היא משאירה לנו צוואה לאחדות".

רצח החטופים: חמאס הימר על החברה הישראלית אך ויתר על הנכס היקר שלו
יו"ר ההסתדרות הכריע: מחר - שביתה כללית במשק | אלו המקומות שישבתו  

אמה של החטופה עדן ירושלמי בהלווייתה (צילום :אבשלום ששוני)

האם שירית זעקה: "עדן יקרה שלי! 11 חודשים שרדת בשבי חמאס. בערב השמועות הגיעו אלינו. כל כך הרבה אנשים רצו להכיר אותך, אבל לא ככה. אתגעגע לישיבות שלנו במרפסת. לא היית רק הבת שלי, היית החברה הכי טובה שלי. חיכיתי 330 ימים שתחזרי, הייתי מוכנה לחכות עוד 330 ימים ושתחזרי בחיים. אתמול היה יום ההולדת שלי ואיחלו לי שאפגוש אותך ותחזרי, אבל לא ככה פיללתי".

הלווייתה של החטופה עדן ירושלמי (צילום: אבשלום ששוני)
הלווייתה של החטופה עדן ירושלמי (צילום: אבשלום ששוני)

אחותה הקטנה: "הרגשתי אותך בכל יום והרגשתי אותך חיה. לא ככה חשבתי שניפגש, ציפיתי להתחבק ולצחוק איתך. אומרות: בטוחות שהיית לכל מי שהיה איתך במנהרות החשוכות בעזה - אור בחושך".

עדן ירושלמי (צילום: באדיבות המשפחה)
עדן ירושלמי (צילום: באדיבות המשפחה)

דודה שלה כרמית: "היית ילדה מלאת שמחת חיים, 11 חודשים נלחמנו, סליחה שלא הצלחנו להחזיר אותך, תודה על 23 שנים במחיצתך. אדאג שכולם יידעו מי היית. אין ולר יהיה לך תחליף. רני מצטערת שלא הצלחתי להציל אותך. בטוחה שאת המלאך הכי יפה בגן עדן".