לפני שעה קלה, ובתום שעתיים של מחאה, הסתיימה השבתת נתב"ג - וההמראות משדה התעופה חודשו. פעילות הטיסות היוצאות הוקפאה בין 08:00 ל-10:00 בבוקר, זאת בעקבות הכרזת יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד על שביתה כללית במשק. 

על אף שההמראות חזרו להתקיים, ולמרות שהנחיתות לא הופסקו מלכתחילה - ההשבתה החלקית הביאה לעיכובים משמעותיים בנמל התעופה. לאורך השעתיים בהן שבתו העובדים, לא התקיימה פריקת ואיסוף מזוודות - מה שיצר עומסים משמעותיים במקום, בו אמורים לעבור היום כ-60 אלף נוסעים. המזוודות שנערמו והתורים הארוכים מעידים כי השיבושים צפויים להימשך עד שעות הערב לפחות.

שיבושים ותורים ארוכים בנתב"ג - מי עוד שובת היום ואיפה?
המסר של נסראללה לתושבי לבנון: זה הדיל בין האריס לאיראן

ההסתדרות כבר מנהלת מגעים עם רשות שדות התעופה להרחיב את השביתה ולהמשיך במהלכים שיגבילו את פעילות נתב"ג, אך נראה כי יש מחלוקת בין שני הגופים - בעוד הרשות לא מעוניינת בצעדים נוספים.

ירידת המפגינים לאיילון (צילום :ליעם אדיב)

הבוקר נרשמו תורים ארוכים בנמל התעופה בן גוריון בעקבות השביתה הכללית שהוכרזה במשק. התורים התמתנו מעט, אך עדיין קיימים עיכובים ברוב ההמראות שתוכננו. ההסתדרות הודיעה כי השבתת ההמראות תימשך עד הערב, בעוד שחברות התעופה ורשות שדות התעופה טוענות כי מדובר בעיכובים בלבד. השבתת ההמראות מוגבלת לשעתיים בלבד בין השעות 8:00 ל-10:00, והשיבושים נגרמים גם כתוצאה מהתנהלות לא תקינה של העובדים בטיפול במזוודות. חלק מהטיסות הוחרגו מהשביתה, כך לפי ההסתדרות, והנחיתות ממשיכות להתקיים כרגיל.

כדי להתמודד עם השיבושים, הודיעו חברות התעופה על הקדמת חלק מהטיסות לשעה 8:00, במטרה למנוע המתנה ממושכת עד סיום השביתה. היום צפויים לעבור בנמל התעופה בן גוריון כ-59,700 נוסעים ב-353 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות. כ-28,400 נוסעים צפויים לצאת בטיסות בינלאומיות, ו-31,300 נוסעים צפויים להיכנס לישראל