בעקבות סיום שביתת ארגון המורים ופתיחת שנת הלימודים המאוחרת, בארגון מנהלי בתי הספר "מנהיגים", זועמים על הדרך בה הוחלט להחזיר את תלמידי התיכונים לכיתות. היום (שלישי) הם שיגרו מכתב לאלפי המנהלים החברים בארגון בו בין היתר נכתב: "לא נאפשר עוד שנה ללא ציונים וללא פעילויות חברתיות - אם הנושא לא ייפתר עד 'אחרי החגים' נשקול את המשך צעדינו. לא עוד!"

עוד כתבו: "לא יעלה על הדעת שמנהלי בתיה״ס מקבלים הודעה בחצות באמצעי התקשורת, ללא היערכות ובלי לפגוש את צוותי ההוראה. מדובר בזלזול במנהלים ובמורים, לצד חוסר הבנה מקצועי לדרכי העבודה בבתי הספר".

כאוס בחזרה ללימודים: תלמידים ברחבי הארץ לא הגיעו לתיכונים וזו הסיבה  
מפסיקים לחכות לרן ארז: עיריית חיפה פותחת מסגרות חלופיות לתלמידים

תלמידים בכיתה, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
תלמידים בכיתה, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בעניין ההודעה על החזרה ללימודים: "ההחלטה לאשר פתיחת שנה בשעת לילה מאוחרת, ללא הודעה מוקדמת וללא הכנה ראויה לקבלת התלמידים, היא החלטה שיש בה גם חוסר הבנה מקצועי לדרכי העבודה בבתי הספר, לצד זלזול במנהלים שעמלו כל הקיץ על פתיחת שנה מכובדת ונאלצו לעבוד בחצות ליל בתדריכים וקבלת החלטות מול תלמידים וצוותי הוראה מבולבלים וזועמים". 

לטענת ארגון מנהלי בתי הספר: "ככה לא פותחים שנת לימודים, ללא ימי הערכות ומבלי לפגוש את צוותי ההוראה. הבוקר קמנו כולנו לעוד יום עצוב, מביך ומביש למערכת החינוך הישראלית, בסאגה הבלתי נגמרת בחטיבות העליונות". 

בארגון ציינו עוד כי: "שנתיים וחצי ללא הסכם, ללא וודאות בסיסית, ללא טיולים, ללא ציונים, ללא תוספות שכר מינימאליות וללא אופק בהיר של משיכת כוחות הוראה, חינוך וניהול אל מערכת החינוך שלנו. סמינרי המורים מתרוקנים ואין אפילו גורם אחד סביב שולחן המשא ומתן שמתעלה לגודל השעה".  

"ארגון מנהלי בתי הספר מתחייב לראות את טובת המערכת כולה. בהסכמי שכר כמו גם בשגרה. "נפעל ליצירת תחושת לכידות בקרב צוותי ההוראה והמנהלים, לא נקדש את הקיים אך גם לא  נקדש רפורמות שאין בהן ממש . נפעל ככל יכולתנו ובכל כוחנו, צעד אחר צעד, כדי לתקן את המערכת וכדי למשוך אליה מחדש את מיטב הכוחות במדינה, ואת הטובים ביותר - להנהגתה", כתבו.