קובי סמרנו, אביו של החטוף יונתן סמרנו בן ה-21,  שנחטף ממסיבת הנובה בבוקר השבעה באוקטובר ומאוחר יותר התברר כי נרצח, עלה לשידור הבוקר (רביעי) אצל ינון מגל וברק סרי ברדיו 103FM ושיתף את תחושותיו על אחד עשר החודשים שעברו מאז, בהם גופת בנו מוחזקת בשבי חמאס.  בסיום דבריו סיפר על תקרית מורכבת שהתרחשה במטה משפחות החטופים ועל המחשבות להמשך המו"מ.  

"הבן שלי נחטף בידי עובד סוציאלי של אונר"א, גם הארגון הנאצי הזה היה שותף לטבח. אם אנחנו עושים סקרים מי במדינה רוצה להחזיר חטופים ומי לא, הגענו למקום מאוד נמוך. יש פה במדינה הרבה סגנים בדימוסים, אנשים שמחפשים רק ללכלך. אנחנו לא דיפלומטים, לא נבחרי ציבור, אנחנו אנשים פשוטים. יש פה אנשים שצברו המון ניסיון, גם תקשורת, גם דיפלומטיה וגם ביטחון, הם ממנפים את זה לניסיון רק להפיל ממשלה. לא סבבה פה, אנחנו לא במצב מושלם, אנחנו במלחמה", אמר סמרנו בפתח דבריו. 

תרמילים, ספרי קוראן וכתמי דם: התיעוד מהמנהרה שבה הוצאו להורג החטופים

לא רק השמדת הכוח הצבאי: המסר שהעבירו תושבי רצועת עזה לחמאס

על ארגוני המחאה הוסיף: "חברו לאחים לנשק, זה הגיע גם לשלום עכשיו ודי לכיבוש. אני לא רוצה לראות תמונה של הבן שלי ולצדה שלט של די להרג אזרחים. אין שם אזרחים, יש שם מחפים על פשע. יש לנו את הצבא הכי מוסרי בעולם, אנחנו סובלים לא מעט מביקורת מחוץ. בטח אנחנו לא צריכים לבוא עם ביקורת מבפנים. כל הלשעברים, כל הבדימוסים האלה, הם צברו כל כך הרבה ניסיון בחיים שלהם שאני לא רוצה לשמוע מה לא בסדר. אני רוצה לראות פתרונות. נפגשתי עם אנשים בעלי ניסיון רב, חשבתי שהם הזמינו אותי לשיח של ריכולים.  אני שומע מהמשפחות הרבה יותר ממה שאני מצליח לשמוע מרמטכ"לים לשעבר, שרי ביטחון לשעבר וראשי ממשלה לשעבר. אני חושב שנתניהו הוא חלק מהאשמה, אבל יש פה עוד הרבה אשמים."

בהמשך סיפר על תקרית שאירעה לו במטה המשפחות: "היו עליי איומים בהוצאות דיבה כאלה ואחרות, כן, מתוך המטה, גם זה היה בעבר. יש הרבה אנשים שהצליחו לעשות לעצמם פרנסה בתחבולות".

בנוגע להמשך המו"מ שיתף: "העסקה הראשונה הייתה נטו ממנוף לחץ של סיוע הומניטרי. החזרנו את הסיוע, אנשים יושבים בקמפינג, מקבלים אוכל, מתרחצים בים, מה האינטרס שלהם להפיל את השלטון הנאצי שלהם?".  

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm