לאחר ששלוש נשים מהרצליה נעצרו אמש (שישי) על ידי משטרת גלילות בגין הסגת גבול לאחר שפיזרו פליירים עם תמונות של החטופים עם הכיתוב "שלח את עמי" בבית הכנסת בו מתפלל חה"כ ויו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין, הבוקר נראתה שיירת מפגינים מלווה את אדלשטיין בדרכו בקריאות "בושה". 

הייאוש בעזה גובר: "תקועים בין מכונת המלחמה הישראלית לאיסלמיסטים רשעים"
נתניהו לחץ באופן אישי: כך הכסף הקטארי עבר לחמאס | חיים רמון חושף פרטים חדשים

השיירה כללה מאות מפגינים בהרצליה הפיתוח, מקום מגוריו של אדלשטיין, שנשאו דגלי ישראל בידיהם וקראו לו "מפקיר ציון" כשהלך בדרכו אל עבר בית הכנסת בו הוא נוהג להתפלל. 

מוקד חיכוכים נוסף בין שוטרים לאזרחים היה בסמוך לביתו של שר החינוך יואב קיש. פעילים בשרון מגיעים בשבתות האחרונות לשטחים ציבוריים בסמוך לבתי שרים, ומקיימים שם פיקניק, במה שמכונה "מחאת הג'חנון". 

היום פורסמו תיעודים של שוטרים שהודפים קומץ אזרחים, שאמנם לבשו חולצות מחאה שונות, אך לא נראה כי אחזו בשלטים או במגאפונים. אל"מ במיל' יצחק שחם, קשיש תושב הוד השרון, שתועד כשהוא נגרר על ידי שוטר סמוך לביתו של קיש, סיפר לאחר התקרית: "עמדתי עם עוד בחור אחד, הוא שתה קפה ואני שתיתי מים. פתאום הגיעו שוטרים ואמרו שאנחנו צריכים להתפנות משם. שאלנו למה להתפנות, כל מה שיש לנו זה אוכל ושתייה. אמרו שיש הוראה של בג"ץ. אמרו שאם לא נתפנה יפנו אותנו בכוח, והוא תפס אותי בכוח".

"הבחור שאיתי אמר לשוטר 'אם אתה רוצה לעצור אותי - תגיד לי על איזה חוק עברתי', אבל הוא אמר לו 'אני לא עוצר אותך, אני מסלק אותך'. צעקתי על השוטר 'אל תיגע בי', הוא היה בלי מספר שוטר. הערתי והוא אמר שזה כי הוא על אזרחי – הוא היה עם כובע שוטר ובגדים אזרחיים. הוא גרר אותי על הארץ, אמרתי לו שלא יגרור אותי, שאני אלך יחד איתו".

הנשים שנעצרו בתקרית שוחררו לאחר שמונה שעות, לאחר שנחקרו על ידי תחנת המשטרה בגלילות בשעה שהיו בבתיהן. גל ההפגנה הנוכחי באה לאחר שמפגינים רבים התייצבו אמש בתחנת המשטרה בכדי למחות על מעצרן.

מפכ"ל המשטרה דני לוי, בתגובה לאירוע, הנחה לבדוק את השתלשלות האירועים. על פי דוברות המשטרה, במשטרה התקבל דיווח על התפרצות לבית הכנסת. שוטרים שהגיעו למקום פעלו לאיתור חשודים, כבכול אירוע עם חשד לעבירה פלילית. 

העלונים עם תמונות החטופים שפוזרו בבית הכנסת של יולי אדלשטיין (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
העלונים עם תמונות החטופים שפוזרו בבית הכנסת של יולי אדלשטיין (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

העלונים עם תמונות החטופים שהופצו בבית הכנסת בהרצליה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
העלונים עם תמונות החטופים שהופצו בבית הכנסת בהרצליה (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')


הערב עתידה להיערך הפגנה נוספת שצפויה לכלול גם מסרים נגד המשטרה בהיותה כלי שרת למטרות פוליטיות, בהתכתב עם מה שמסרה תנועת "התאוררות": "המשטרה הפוליטית יורדת מהפסים. מעצרי שווא של פעילים פוליטיים על בסיס שבועי לא יכולות להתקיים במדינה דמוקרטית. אין דמוקרטיה עם משטרה פוליטית״. 

כזכור, תקרית נוספת אירעה נגד אדלשטיין לאחרונה, בהקשר של הפריצה למחנה שדה תימן, כאשר מספר אנשים ישבו על יד ביתו של חה"כ, מצוידים בג'חנון, בירה ושתייה קלה, בטענה שהגיעו למקום לערוך פיקניק. אחת הנוכחות באירוע נלקחה למשטרה לחקירה ושוחררה אחר זמן קצר.