שמם של שבעה חטופים, תושבי יישובי מועצת שער הנגב, שככל שידוע עדיין בחיים, נגרע מפנקס הבוחרים. הבוקר (שלישי) דני מירן, שבנו עמרי חטוף בעזה, חשף את העניין ב"העולם הבוקר" והדבר גם פורסם ברשת 13 הבוקר.

ברוכים הבאים לישראל: אפליקציה שתסייע לעולים חדשים
נשיאה חדשה ל"החצר הנשית": אורנה ברביבאי

יוסי קרן, ממלא מקום ראש מועצת שער הנגב, העביר אתמול מכתב זועם לשר הפנים משה ארבל שנפתח במילים "הבוקר הזדעזעתי לגלות כי מפנקסי הבוחרים לקראת הבחירות המקומיות שתתקיימנה ב-19.11.24, הושמטו שמות החטופות  והחטופים, תושבי המועצה האזורית שער הנגב".

עוד נכתב בו: "לא יעלה על הדעת ולא אסכים שמדינת ישראל תראה בשבעת תושבי המועצה – אבות לילדים, בנות ובנים להורים, חברי קהילה משמעותיים שנחטפו ממיטותיהם בשבעה באוקטובר, לא כאזרחים שווי זכויות במדינה דמוקרטית".

קרן המשיך וטען: "יתירה, חטופינו חיים וניתן להצילם. לא אתן ולא אסכים שיתייחסו אליהם אחרת". קרן דרש תיקון "אני דורש שמשרד הפנים וכל העוסקים במלאכת הבחירות המקומיות, לתקן טעות זו לאלתר ולהחזיר את קית', אמילי, צחי, עמרי, דורון, גלי, זיו וכל החטופים והחטופות לפנקסי הבוחרים של המועצה ויפה שעה אחת קודם". 

דני מירן (צילום: אבשלום ששוני)
דני מירן (צילום: אבשלום ששוני)

ברשת 13 ציינו כי ממשרד הפנים נמסר כי "הזכות לבחור ולהיבחר היא אבן הדרך של הדמוקרטיה ומשרד הפנים מחוייב לקיום זכות זו באופן מלא. במענה לפנייתכם, לנוכח אתגרי המלחמה ובשיתוף פעולה עם גורמי הביטחון ומתוך מטרה לשמירה על ביטחונם, החטופים משער הנגב ומיישובי העוטף יופיעו בפנקס המודפס שיופיע ביום הבחירות בקלפיות ולא קודם לכן כדי למנוע זליגת מידע אישי שלהם חלילה. אנו נושאים תפילה שאכן יממשו את זכותם להצביע כבר במועד הבחירות הקרוב".