יחיאל יהוד, אביה של ארבל החטופה בעזה ודולב שנרצח ב־7 באוקטובר, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב ואודי סגל ברדיו 103fm והתייחס להסלמה בלבנון ולהשפעתה על השיח בנושא השבת החטופים. 

"ביבי מצא לו שעת כושר לפתוח במלחמה בלבנון", אמר, "האמריקנים לקחו צעד אחורה, לא מתנהל כרגע מו"מ, וזה מתאים לנתניהו בול לפתוח במלחמה בלבנון, בהתנהלות הפושעת שלו כבר שנה הוא הפך את כל אזרחי המדינה לבני ערובה, הוא יודע שחיל האוויר לבדו לא יכריע את חמאס, הוא לא מתכוון לזה, אבל רוצה להסית את תשומת הלב מהבעיה הכי גדולה שלו היום - 101 בני ובנות ערובה בשבי בעזה. המשבר הזה מקרין על הכל. תהיה הפסקת אש בעזה, זה יוביל להפסקת אש בצפון".

הנשים שמקדישות את חייהן להשבת החטופים: "אסור להרפות עד שיחזרו הביתה"
"המלאך השומר של ילדי בארי": דנה וכרמל בכר ז"ל הובאו למנוחות בבארי

עוד התייחס לעסקה: "יש מחירים שהוצבו לנו, והם עקביים לגמרי מהתחלה, אותן דרישות. אז לפעמים הם אומרים לא 150 אסירים אלא 200, זה לא משנה, אבל בדצמבר אמרו לי גלנט, דרעי ודרמר שיפתחו את שערי בתי הכלא, אין שאלה של מחירים וגם אם כן המדינה צריכה לדעת להתמודד עם ההשלכות שלהם".

"ברור לי לגמרי שהכל עניין של טרפוד כמו 18 הטרפודים של נתניהו מינואר. נתקלנו כבר לאורך כל השנה באמירות לכאן ולכאן, חלק מהן שיצאו בתקשורת אנחנו, שאנחנו נפגשים גם עם הגרמנים והאמריקנים שמעורבים במו"מ, גם עם הצוות הישראלי, אנחנו שדומעים לפעמים דברים אחרים ממה שאנחו שומעים בתקשורת. ההצעה לכאורה של ישראל בנושא המו"מ זה ספין, פייק ניוז, אין הצעה כזאת, האמריקנים והנושאים והנותנים לא מכירים. עכשיו נתניהו נוסע לנאום בשעת מלחמה, זה מראה על סדרי העדיפויות שלו. אני אומר לו סע ביבי ותישאר שם". 

כשנשאל האם קיבל אות חיים מבתו ארבל, השיב: "אנחנו לא יודעים כלום נכון להיום. לפני למעלה מחצי שנה קיבלנו אות חיים שמבחינתו התחיל והסתיים במשפט - התקבל אות חיים על ארבל. שום דבר מעבר לזה. הפחד שלנו מההתחלה, כשאנחנו מדברים על הפסקת המלחמה, זה שארבל תיפגע מכדור או פצצה של צה"ל בדיוק כמו שאנחנו מפחדים שהיא תיפגע מכדור או פצצה של חמאס. ראינו לזה הוכחות בהמשך. שבני ובנות ערובה נהרגו על ידי צה"ל ונרצחו על ידי חמאס. נתניהו פתח במלחמה לפני שבוע, הוא אמר שישראל לא יכולה להרשות לעצמה אזרחים מחוץ לבית, כך הוא אמר לפני שנה על האזרחים במנהרות". 

לסיום אמר: "להתעורר בבוקר זה מושג שלא קיים אצלנו כבר שנה, היממה שלנו היא לא אותה יממה שהייתה לפני זה, והכוחות שלנו מתוך התקווה והאמונה שאנחנו נצליח לקבל חזרה לידיים את הילדה שלנו, אנחנו לא רואים שום אופציה אחרת מול העיניים ולא מוכנים להניח לאף אחד. גם כיום שלא מתנהל מו"מ אנחנו לא מניחים ליום אחד לכל הגורמים שאנחנו מולם. כל אזרחי המדינה הם בני ערובה, הידיים של נתניהו יהיו מגואלות בדם, גם של אלה שימותו בקריות ובחיפה כמו שהן מגואלות בידי החיילים שנהרגו בעזה. אנחנו משטר דיקטטורי של הזוג נתניהו. אני לא מבין איך חברי הכנסת מהאופוזיציה והקואליציה משלימים עם זה. חלק מחברי הקואליציה אומרים לי 'לו זו הייתה הבת שלי, הייתי שורף את הבניין'. יש לי אותם בשמותיהם. התחושה היא נוראית, שאנחנו מופקרים". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm