עדי ראייה מספרים פרטים נוספים על הפיגוע בבאר שבע, שהוביל למותה של שירה חיה סוסליק, סיירת במג"ב,  ולפציעתם של עשרה אחרים, בהם אחד במצב בינוני עד קשה.

אשר, נהג מונית ששהה במקום, תיאר: "אנחנו עמדנו פה בתחנה ופתאום יצאו מלא חיילים בריצה מטורפת החוצה, ואנשים התרוצצו פה מתוך התחנה החוצה. אני הלכתי לקחת את האקדח ישר מהמונית ובאתי לראות מה קורה. הבנתי שיש אירוע ירי בפנים, אם זה אחד או שניים אני לא יודע, נכנסנו, נפצעו פה כמה חיילות, אחת אני גם יודע שעברה החייאה, ונפצעו עוד כמה ברגל, בכל מני מקומות, לדעתי הם פצועים קל, הרגו את המחבל, וכרגע כנראה יש עוד מחבל שברח, מחפשים אותו כרגע".

צעד אחרון לפני הפסקת הפעילות: הצעת החוק נגד אונר"א תעלה להצבעה בכנסת
צה"ל הרים את הקלף המנצח של המלחמה: זה המפתח להשבת החטופים

שירה חיה סוסליק, נפלה בפיגוע בבאר שבע (צילום: דוברות מג''ב)
שירה חיה סוסליק, נפלה בפיגוע בבאר שבע (צילום: דוברות מג''ב)

עד ראייה נוסף סיפר: "הייתי בבית כנסת בפנים בתוך התחנה המרכזית, לא שמעתי יריות, שמעתי בהלה, צעקות, כולם רצו לכיוון הצד השני של התחנה המרכזית, לא ידענו בדיוק לאן ללכת, אמרו לנו לפנות את השטח ולא ידענו בדיוק לאן. חשבנו אולי ללכת למרחב המוגן, זו הייתה הפקודה גם כן, ועשינו מה שהם רצו, ככה יצאנו וברוך השם".

עד ראייה מהפיגוע מבאר שבע (צילום :פלד ארבלי)

א', עד ראייה שהיה בתוך המקדולנדס, שם התרחש הירי, תיאר: "שמעתי צרורות של ירי, לא יודע אם מדובר באקדח או מרסס, אבל במקביל נשמעו קולות ירי של רובה ישראלי, חילופי ירי. הייתה פצועה ששכבה על הרצפה והמחבל שוכב קרוב אליה עשר מטר ליד כל הזכוכיות שמנופצות מסביב. היה פחד משוגע ממש, חשש גדול, קפאתי במקום״.

יפים, שהיה ברציף במהלך הפיגוע, אמר: "יצאתי לרציף 20 שהיה בדיוק ליד זירת הפיגוע, אוטובוס 150 לירוחם, ישבתי ועישנתי סיגריה, יושבים הכל טוב, פתאום עומדים ושומעים בומים - בהתחלה אף אחד לא הבין מה קורה, מה הולך, הסתכלנו מסביב והיינו בהלם, היה לנו את כל התרחישים חוץ מירי, ואז אחרי כמה שניות קלטנו שזה אכן ירי. כולם התחילו לרוץ, הסתכלתי אחורה, אני רואה את העשן ואת הכדור אש שהיה, שומע את החלון שהתנפץ במקדולנדס, הרגשתי את ההדף. לא ראיתי את המחבל, ראיתי רק את העשן ואת האש של הנשק, התחלנו לרוץ".

עד ראייה מהפיגוע מבאר שבע (צילום :פלד ארבלי)

פראמדיק בכיר במד"א בוריס מנטו, שיתף: "הגענו למקום במהירות בכוחות גדולים, ראינו צעירה שוכבת כשהיא מחוסרת הכרה ללא דופק וללא נשימה ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלה הייתה קריטית ולצערנו נאלצנו לקבוע מותה במקום. במקום הייתה המולה רבה פצועים נכנסו לחנויות. בסריקה של צוותי מד"א ראינו עוד מספר פצועים, כולם היו בהכרה מלאה וסבלו מפציעות בגופם. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותם בניידות טיפול נמרץ של מד"א לבתי החולים כשמצבם יציב".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ, הגיע לזירה ואמר: "מדובר באירוע קשה עם נפגעים ונפגעות. קיבלתי דיווח ממפקד המחוז והצוות המקצועי של גורמים הביטחון השונים. הכל בשליטה מלאה. אנחנו כעיר עושים את הכל על מנת להחזיר את החיים לשגרה מלאה. ראיתי את האירוע. סה"כ אירוע מאוד קצר ותגובה מהירה מאוד של שוטרים חיילים ואזרחים. הפיגוע הוא פיגוע קשה. אנחנו נמצאים בימים מאתגרים. רגישים. אנא גלו עירנות. אנחנו בפריסה מלאה וכוחות הביטחון מתוגברים. מדובר ברוצח נאלח".

ראש עיריית באר שבע בזירת פיגוע הירי (צילום :פלד ארבלי)