נעם פרי, בתו של חיים פרי ז״ל בסלון עוטף בכיכר החטופים: ״בערב הזה לפני שנה, נפגשנו כל המשפחה ואבא שלי סיפר את הסיפור שלו ממלחמת יום כיפור בפעם הראשונה״

״הערב בדיוק לפני שנה, אירחתי בבית שלי את כל המשפחה. אנחנו משפחה גדולה; ההורים שלי, חמישה אחים, שלוש עשרה נכדים. כולם באו מכל רחבי הארץ וישבנו יחד ערב שלם. אבא שלי סיפר לנו את הסיפור שלו בפעם הראשונה, ממלחמת יום כיפור. והערב הזה היה ערב עצוב, אבל ערב מרגש שבו היינו כולנו ביחד. בשעה הזו, שנה שעברה עוד ישבנו והקשבנו לו, לערב הראשון שליווה אותו בהגעה מניר עוז לעומק סיני ב6.10.1973. הקשבנו לו וככה נפרדנו ממנו בסוף הערב הזה, בחיבוק, בנשיקה ובאהבה גדולה״.

בחודש יוני, כזכור, התיר צה"ל לפרסום, כי ארבעת החטופים חיים פרי, יורם מצגר, עמירם קופר ונדב פופלוול, נהרגו בשבי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה.

נעם פרי בתו של חיים פרי ז''ל (צילום: Pierre-Michel Virot)
נעם פרי בתו של חיים פרי ז''ל (צילום: Pierre-Michel Virot)

הארבעה נהרגו יחד באותן נסיבות בעת שהוחזקו בשבי על פי הערכה בחאן יונס. בצה״ל מעריכים כי הארבע שחמאס פרסם סרטון שלהם בחודש דצמבר האחרון נהרגו כמה שבועות לאחר פרסום הסרט. בצה״ל בודקים אם הארבעה נהרגו בסמוך למועד התמרון של אוגדה 98 בחאן יונס. לפני מספר ימים הגיע מידע מודיעיני מוצק לידי השב״כ ואמ״ן.

המידע אומת והוצלב והבוקר הועבר המידע לוועדה של משרד הבריאות וכן לרב הראשי אשר קבעו את מות הארבעה. בשעות הערב הגיעו נציגי צה״ל למשפחות החטופים פרי, מצגר, וקופר מקיבוץ ניר עוז ונדב מקיבוץ נירים ובפיהם הבשורה המרה.

רק מעט מיממה לאחר מכן, בחר ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיב להודעה הקשה: "אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחותיהם של חיים פרי, יורם מצגר, עמירם קופר ונדב פופלוול זכרם לברכה שנהרגו בשבי החמאס. ליבנו השבור מחבק את המשפחות היקרות בשעת יגונן. נמשיך לפעול סביב השעון כדי להשיב הביתה את כל חטופינו - החיים והחללים כאחד".