מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין נפגש הערב (שני) עם ראשי רשויות קו העימות, ותיאר להם את התקדמות צה"ל במבצע "חיצי צפון". הוא הסביר כי ״צה"ל הכה קשות את חיזבאללה״. לראשי הרשויות נאמר כי ניתן להיערך לחזרה לבתים של תושבי הצפון לאחר חג הסוכות. ההערכה היא כי מדובר ביישובים המפונים שיחסית מרוחקים מהגבול .

"פשוט הופקרנו": תושבי ראש העין במחאה על התנהלות העירייה במתקפה האיראנית
"כל רגע בחיים תמיד יכול להפוך לטוב יותר מהרגע לפניו"

זאת ועוד, אחד מראשי הרשויות ביקש לבחון חזרה הדרגתית לאחר סוכות של חלק מהיישובים ופתיחת בתי הספר בהתאם. אלוף הפיקוד אמר שהכיוון נכון, אך שלא ניתן להתחייב לתאריך מדויק. דוד אזולאי, ראש מועצת מטולה, מסר לאח הפגישה עם האלוף: ״הערב, בשיחה עם אלוף הפיקוד, הציג צה״ל את הישגיו בפשיטות שהחלו לפני קצת יותר משבוע ימים בדרום לבנון".

"בהחלט נראה כי נמצא חומר רב ערך בכפרים הלבנונים אשר תושביהם שיתפו פעולה עם אנשי רדואן״, אמר והוסיף כי ״סוגיית החזרה הביתה לדעתי רחוקה ולא מציאותית, בשלב הזה בעיקר במטולה".

"עם זאת, כן ניתן להתחיל לתכנן כיצד משקמים ומחזירים הדרגתית את התושבים לחלק מהיישובים המרוחקים מהגבול שלא נמצאים תחת איום טילי הנ״ט וקרבת המנהור. כוחות צה״ל פועלים ימים ולילות במסירות נפש ועושים עבודת קודש להחזיר אותנו לבתינו. בשילוב של פעילות צה״ל ופעילות מדינית, כולי תקווה כי לאחר שיוסר האיום בפועל ולא על הנייר ויקבעו הגדרות ברורות של ביטחון, נוכל לשוב לביתנו ולשקם את מטולה. מודה לאלוף הפיקוד ולכל לוחם אשר מוסר נפשו וגופו למעננו תושבי הצפון״.

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן אמר: "תושבים רבים פונים אלי בנושא הדברים שאמר הערב אלוף פיקוד הצפון שעלינו להיערך לחזרה הביתה לאחר החגים. שיהיה ברור, אף אחד לא חוזר הביתה עד שהאיום עלינו לא יוסר לחלוטין״, הבהיר.

״אני מציע שאנשי צבא יתעסקו בלחימה ובניצחון במלחמה, וישאירו לדרג המדיני ולראשי הרשויות את ההחלטה מתי ואיך חוזרים הביתה! אנו לא חוזרים עד שלא מאפשרים לנו את התנאים לחיות בביטחון מלא בקריית שמונה ועד שלא תאושר תוכנית ייחודית לבנייתה מחדש של העיר. לא שיקום, בנייה מחדש! עד שאין ניצחון מוחלט, אף אחד לא חוזר״.

מדובר צה"ל נמסר: "צה״ל פועל בכל העת להשבת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון ויפעל בנושא בהתאם להנחיות הדרג המדיני".

כזכור, כוחות צה''ל חיסלו כ-250 מחבלי חיזבאללה בשבועות האחרונים, במקביל להשמדת מבנים צבאיים ותשתיות טרור ברחבי לבנון והשלמת הכיתור במרחב ג'באליה. בנוסף, היום דיווח העיתון הסעודי "שארק אל אווסט" כי האשם ספי א-דין, יורשו הפוטנציאלי של נסראללה, נהרג במהלך התקיפה הישראלית שבוע שעבר על פרבריה הדרומיים של ביירות בלבנון.