אחד מאוספי האמנות המרשימים והנדירים באמנות הישראלית - אוסף חברת האחזקות אלביט הדמיה - שנשלטה עד לאחרונה בידי איש העסקים מוטי זיסר, וכיום בידי קרן יורק, יעמוד למכירה פומבית. 



האוסף הגיע לידיו קרן יורק בעקבות ההסתבכות הכספית של זיסר שבעקבותיה גם הפסיד את האחוזה שלו בפתח תקווה לבנק הפועלים. אוסף האמנות יימכר על ידי בית המכירות "מאצרט", במכירה פומבית שתערך ביום שני הקרוב במלון דן בתל אביב בשעה 20:30. מדובר באוסף המכיל 53 יצירות של מיטב הציירים והאמנים הבולטים במדינת ישראל. ערכו הכולל של האוסף נאמד במיליון דולר. האוסף נרכש בתקופת שזיסר כיהן כיו"ר הדירקטוריון. 


האוסף שנבנה במשך 15 שנים הוא אחד האוספים הגדולים החשובים של ציורים ישראלים. בין האמנים שעבודותיהם נמנים על האוסף - אמנים מטרם הקמת המדינה – ראובן רובין, נחום גוטמן, יחיאל שמי, ישראל פלדי ולודוויג בלום. כמו כן, אמנים בעשורים הראשונים לקיומה של המדינה ובהם מרסל ינקו, יוחנן סימון ושמואל בק.  בין היצירות הבולטות שימכור ביום שני  "נווה צדק" של נחום גוטמן המוערכת ב- 100,000 דולרים; "גדר חיה" של מרסל ינקו מ- 1951 המוערכת בכ- 55,000 דולרים ויצירה של יוסל ברגנר "כפרות". עוד באוסף ציור של רובין "נוף אביבי" מ- 1961 וציור של מרדכי לבנון "נוף גליל" מ-1942. יצירתו של ינקו "גדר חיה" .



לדברי לוסיאן קריאף, המייסד ומנהל של בית המכירות "מצארט", ניתן לזהות ש"למרות המשבר הכלכלי העולמי, אפיק ההשקעה באמנות נוסק ויש יותר ויותר ענין להשקיע בחלופה פיננסית אטרקטיבית וחברתית. התשואות הגבוהות שהאמנות מניבה, יוצרות אמון ובטחון ולכן רבים אינם שמים עוד מבטחם רק בבנקים ובבורסה".