התקלות בקו המהיר של הרכבת בין נמל התעופה בן גוריון לירושלים נמשכות. רכבת שבתוכה היו כ-150 נוסעים וחמישה אנשי צוות נתקעה במשך כחצי שעה במנהרה, בעת שהייתה מתחנת נתב"ג לתחנת נבון בירושלים. ברכבת ישראל ציינו שהרכבת נתקעה במנהרה הראשונה לאחר נתב"ג, המכונה "מנהרה 3" בגלל תקלה בקטר.



קטר שהיה בכוננות נשלח לרכבת התקועה במנהרה, על מנת להתחבר אליה והוא הביא את הרכבת בחזרה לתחנת נמל התעופה בן גוריון ומשם הם עברו לאוטובוסים שהזמינה רכבת ישראל, לירושלים. ברכבת ישראל ציינו שנשלחו מסרונים אישיים לנוסעים, המתארים את התקלה ומשמעותה וחולקו להם בקבוקי מים וחטיפים.



מדוברות רכבת ישראל נמסר כי "הרכבת נכנסה לפני זמן מה  לתחנת נתב"ג. לטובת הנוסעים הועמדה רכבת אחרת, אשר צפויה לצאת בשעה 20:00 לתחנת ירושלים-נבון, להמשך דרכם. כמובן שרכבת זו עומדת גם לשרות  נוסעים נוספים אשר יבחרו להגיע לתחנת ירושלים נבון. עם הגעת הרכבת לתחנה, תסתיים תנועת הרכבות ותתחדש מחר עפ הלו"ז הרגיל".
 

זו התקלה השלישית בשבוע האחרון בקו הרכבת המהיר בין נתב"ג לירושלים. ביום ראשון הושבתה תנועת הרכבות למשך כשש שעות, בשל תקלה במסוט המחבר בין פסי רכבת בתחנת נבון. בתחילה בוטלו שמונה רכבות נוסעים – ארבע לכל כיוון ולקראת הצהריים התנועה הושבתה וחשמול המסילה הופסק עד לתיקון התקלה על ידי צוותים טכניים של רכבת ישראל, שהוזעקו למקום. בשבוע שעבר נעצרה תנועת הרכבות למשך כשעתיים בשל פיצוץ במערכת מים ביישוב סמוך לצומת דניאל, שגרמה להצפה במסילה. צוותים של רכבת ישראל וחברת מקורות הוחשו למקום ותיקנו את התקלה במערכת המים.



בקו המהיר לירושלים ניתן לנסוע רק באמצעות הזמנת כרטיסים באמצעות האינטרנט. זאת, עד להפעלה של הקו במתכונה מהירה. במקביל, נמשכות עבודות חשמול המסילה בין נתב"ג לתחנת ההגנה ועם סיומן בעוד כמה חודשים, הקו המהיר בין תל אביב לירושלים יחל לפעול ומשך הנסיעה יהיה אז 28 דקות.


בינתיים, בעקבות הפעלת הקו בין נתב"ג לירושלים, נוצר מחסור בקרונות נוסעים וצומצמה תדירות הנסיעה בקווי רכבת לאורך החוף.



בשל הצפיפות הקשה שנוצרה, הודיעה אתמול רכבת ישראל על שינויים בלוח הנסיעות של רכבת העמק. שתי רכבות היוצאות מבית שאן בשעות 6.02 ו-7.02 יסיימו את נסיעתן בחיפה ולא בעתלית ושתי רכבות היוצאות ב-16.22 ו-18.22 מעתלית – ייצאו מחיפה. השינויים נועדו לתגבר את תדירות הרכבות לאורך קו החוף ולהפחית את הצפיפות.