דוברות רכבת ישראל הודיעה היום (ראשון) כי היא מרחיבה את תדירות הרכבות בתחנות בצפון ובדרום הארץ. לפי השינוי מסלולן של חלק מהרכבות הוארך כך שהן ייעצרו בתחנות נוספות, כך תגבור הרכבות לנוסעים בתחנת שדרות, נתיבות, מרכזית המפרץ, חוצות המפרץ, קריית חיים, קריית מוצקין, עכו ונהריה. השינוי במסלולים החל מהיום.
עם זאת, הארכת המסלולים נעשית לצד הפחתת העומסים מהרכבות האחרות החולפות בתחנות אלו. באזור הדרום: רכבת בוקר מאשקלון (06:58) תצא כעת מנתיבות (06:36), ותעצור גם בתחנת שדרות (06:45). כלומר, תהיה רכבת נוספת מידי בוקר לתושבי שדרות ונתיבות, והקלת העומסים מהרכבות האחרות בקו זה. רכבת הערב מרעננה מערב (18:14), תמשיך במסלולה גם לשדרות (20:07) ולנתיבות (20:16) במקום להמשיך ישירות עד תחנת אשקלון. גם בקו זה המשמעות היא כי תהיה רכבת נוספת מידי ערב לתושבי שדרות ונתיבות.
עם זאת, הארכת המסלולים נעשית לצד הפחתת העומסים מהרכבות האחרות החולפות בתחנות אלו. באזור הדרום: רכבת בוקר מאשקלון (06:58) תצא כעת מנתיבות (06:36), ותעצור גם בתחנת שדרות (06:45). כלומר, תהיה רכבת נוספת מידי בוקר לתושבי שדרות ונתיבות, והקלת העומסים מהרכבות האחרות בקו זה. רכבת הערב מרעננה מערב (18:14), תמשיך במסלולה גם לשדרות (20:07) ולנתיבות (20:16) במקום להמשיך ישירות עד תחנת אשקלון. גם בקו זה המשמעות היא כי תהיה רכבת נוספת מידי ערב לתושבי שדרות ונתיבות.
באזור הצפון: רכבת ערב מאשקלון (20:06) תמשיך במסלולה לנהריה (23:00) במקום לסיים בתחנת ת"א סבידור מרכז. רכבת זו תעצור גם בתחנות ת"א האוניברסיטה (21:14), הרצליה (21:20), נתניה (21:33), חדרה (21:43), בנימינה (21:50), חיפה חוף הכרמל (22:12), מרכזית המפרץ (22:28), חוצות המפרץ (22:32), קרית חיים (22:35), קריית מוצקין (22:38), ועכו (22:50).
בנוסף, רכבת ערב מתחנת ת"א סבידור מרכז (21:28) תמשיך במסלולה לתחנת נהריה (23:11) במקום לסיים בתחנת חיפה מרכז השמונה. הרכבת תעצור גם בתחנות: מרכזית המפרץ (22:42), חוצות המפרץ (22:45), קריית חיים (22:48), קרית מוצקין (22:51), עכו (23:01) ונהריה.
מרכבת ישראל נמסר: "אנשי רכבת ישראל עושים כל שניתן, ובכלל זה שימוש ברעיונות יצירתיים ו'מחוץ לקופסה' כדי להקל ככל שניתן על הנוסעים לאור הצפיפות המורגשת ברכבות. הדבר נעשה תוך ניתוח עמוק של הביקוש המשתנה לקווים השונים, בנקודות הזמן המשתנות לאורך היממה. אנו נמשיך ונהפוך כל אבן כדי להביא ככל שניתן לרווחה תחת האילוצים הקיימים של כמות הרכבות, קוצר בתשתית ובזמן מסילה".