ביקורת רבה נמתחה בחודשים האחרונים על הצפיפות הבלתי נסבלת ברכבת ישראל, בעיקר בצפון הארץ, זאת בשל הסתת קרונות לקו הרכבת המהיר בין ירושלים לנתב"ג, שנחנך בספטמבר האחרון. ברכבת אמרו היום (שלישי) כי נקלטים בתקופה זו קרונות נוספים, וכעת מודיעה על הארכת רכבות לשמונה קרונות בחלק מהקווים העמוסים.
  
עוד ציינו ברכבת, כי במהלך החודש האחרון, נקלטו 10 קרונות דו קומתיים חדשים, המוסיפים עוד 1,420 מקומות ישיבה. עם קליטת הקרונות החדשים לשירות, מאריכה הרכבת שלוש רכבות לשמונה קרונות דו קומתיים, כלומר 15 רכבות ביום, בקווים נהריה-מודיעין ובנימינה-רחובות, ובכך מוסיפה לרווחת הנוסעים עוד 2,130 מקומות ישיבה ביום. 
פריקת קרונות לרכבת ישראל

כל קרון שכזה מוסיף לרכבת 142 מקומות ישיבה. בזכות הארכת הרכבות לשמונה קרונות, מידי יום מתווספים לקו נהריה-מודיעין 852 מקומות ישיבה, ולקו בנימינה-רחובות 1,278 מקומות ישיבה. סה"כ 2,130 מקומות ישיבה ביום, בשני הקווים מהעמוסים ברכבת ישראל. יודגש, כי אורך הרכבת ומספר הקרונות בה תלוי בביקוש הנוסעים בקו, בקרונות זמינים, אך הוא נתון גם לשינויים נקודתיים ואילוצים תפעוליים שונים. 

אחד הקרונות החדשים. צילום: דוברות רכבת ישראל, סיגל ספנות
מרכבת ישראל נמסר: "הרכבת נמצאת בתקופה מאתגרת של התרחבות, הוספת תחנות, שדרוג, חשמול רשת המסילות והתחדשות. במקביל לקשיים הזמניים הנובעים מעבודות התחזוקה והחישמול עושים ויעשו אנשי רכבת ישראל ככל שניתן  כדי להקל, ולו במעט, על הצפיפות ברכבות באילוצי כמות הרכבות וזמני המסילה, בתקווה שמהלכים אלה יתרמו להקלה על ציבור הנוסעים. אנו מבינים את הקשיים הזמניים, מתאמצים מאד כדי להקל ככל שניתן, ומבקשים את הבנת הנוסעים ושיתוף הפעולה".