נמשך הגידול במספר כלי הרכב בכבישים דבר שניכר מדי יום בפקקי התנועה הכבדים. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מסרה שבשנת 2018 חל גידול של 4.3% במספר כלי הרכב הפרטיים. בסוף 2018 היו רשומים 3.495 מיליון כלי רכב מנועיים בישראל, מתוכם כ-2.979 מיליון כלי רכב פרטיים. בלמ"ס ציינו עוד כי ב-2018, כ-360 אלף כלי רכב נוספו וכ-239 אלף נגרעו ממצבת כלי הרכב הפעילים, כך שמספר כלי הרכב גדל בכ-122 אלף - גידול של 3.6% לעומת 2017.
מפילוח כלי הרכב עולה כי 14% מכלי הרכב המנועיים מונעים בסולר, מתוכם 4.9% בכלי רכב פרטיים. בכבישי ישראל ישנם 121,500 כלי רכב היברידיים פרטיים ועוד 726 מוניות היברידיות. זו עליה חדה של כ-50% במספר כלי הרכב ההיבריידם לעומת 2017.
עוד עולה מנתוני הלמ"ס, כי הגיל הממוצע של כלי רכב ב-2018 עמד על 6.7 שנים. 87.1% מכלי הרכב הפרטיים היו בבעלות פרטית (בדומה לשנת 2017) ו-12.9% היו בבעלות שאינה פרטית: חברות ליסינג - 7.6%, חברות- 4.3%, השכרה או תיור -1%.
26.4% מכלי הרכב הנעים בישראל יוצרו ביפן. 14% בדרום קוריאה, ו-6.9% בגרמניה. בשנת 2018 הייתה יונדאי במקום הראשון מבין יצרני כלי הרכב הפרטיים החדישים שיוצרו בשנה זו וחלקה עמד על 14.8%. במקום השני הייתה קאיה (13.8%) ובמקום השלישי טויוטה (10.4%).
רמת המינוע בישראל עלתה בשנה האחרונה: 390 כלי רכב לכל 1000 תושבים לעומת 383 בשנת 2017. אבל עדיין נמוכה יחסית למדינות המפותחות בעולם. בלמ"ס ציינו עוד כי ככל שכלי הרכב חדש יותר מותקנים בו יותר מערכות אבזור בטיחות. הצבע הדומיננטי במצבת כלי הרכב הפרטיים הוא אפור - ב-38.5% מסך כלי הרכב. עם זאת, רואים מגמת שינוי מאחר שהצבע הדומיננטי בכלי הרכב הפרטיים שעלו לכביש ב-2018 היה לבן (44.8%). עוד עולה מהנתונים כי 6.5% כלי רכב מכל 1000 רכבים היו מעורבים בתאונות עם נפגעים ב-2018 לעומת 6.8% ב-2017.
מתוך כלל כלי הרכב כ-2.97 מיליון היו כלי רכב פרטיים. 312,656 משאיות, 139,548 אופנועים, 22,239 מוניות, 21,544 אוטובוסים, 14,984, אוטובוסים זעירים (מיניבוסים) ו-5530 כלי רכב מיוחדים.
מניתוח דרגת הזיהום על פי דיווח היצרן בעת רכישת הרכב הפרטי, נראה כי עם השנים חלה ירידה בשיעור כלי הרכב בדרגת זיהום גבוהה ועלייה בחלקם של כלי הרכב בדרגת זיהום נמוכה. כ-21.6% מכלי הרכב שעלו לכביש ב-2018 היו בדרגות זיהום הנמוכות ביותר, כ-49.4% היו בדרגות זיהום בינוניות, וכ-28.7% היו בדרגות הגבוהות ביותר.