תאונת דרכים חזיתית וטרגית שהתרחשה הבוקר (חמישי) בין שני כלי רכב בכביש 90, גבתה את חייהן של שתי ילדות, בנות 4 ו-8. הילדות נפצעו באורח אנוש וטופלו במקום על ידי כוחות מד"א תוך כדי פעולות החייאה מתקדמות, שבסופן נאלצו לקבוע את מותן. חמישה אנשים נוספים נפצעו בתאונה, ביניהם הנהג שנפצע אף הוא ומורדם בבית החולים, וכמו כן גבר ואישה כבני 30 שנפגעו באורח קשה, אישה בת 35 וילד בן 3 במצב בינוני. מדובר 


במשפחה מצרפת שעלתה לארץ לפני כשלושה חודשים.



שניים מהפצועים נלכדו בתוך הרכב, וכוחות מד"א חילצו אותם ופינו את כל שאר הפצועים במסוקים אל בית החולים "סורוקה" בבאר שבע. מהמשטרה עודכן כי כביש 90 נחסם לאחר האירוע מאזור התאונה דרומה, וכי בוחני התנועה של המשטרה הגיעו לזירה על מנת לחקור את נסיבות האירוע. 



רס"ל ניסים עמר, מפקד צוות בכבאות והצלה, סיפר: "התאונה אירעה בק"מ 114 בין שני כלי רכב פרטיים. באחד חמישה פצועים ובשני עוד שניים. פעלנו לחילוץ הלכודים והעברנו אותם לפינוי מוסק ע"י מד"א והצבא".



זירת התאונה. צילום: יובל שגיא, תיעוד מבצעי מד"א


צילום: יובל שגיא, תיעוד מבצעי מד"א



פרמדיק מד"א, רענן חכם, סיפר: "נסעתי עם משפחתי בדרך חזרה מחופשה באילת. בסמוך לפארן ראיתי את התאונה הקשה, שבה שני כלי רכב שהתנגשו חזיתית. ברכב שהיה בשטח בסמוך לכביש נלכדו גבר ואישה, ובסמוך לרכב השני שהיה בשול הכביש שכבו פצועים נוספים. מיד עצרתי וביצעתי סריקה מהירה של הזירה על מנת לאמוד את מצב הפצועים. בסיוע כוח רפואה צבאי שהגיע למקום וכוחות מד"א מהיישובים הסמוכים הענקנו טיפול רפואי הפצועים, וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות בשתי ילדות כבנות 4 ו-7, שלצערי בסופן נאלצנו לקבוע את מותן. מסוק מד"א ומסוקים צבאיים שנחתו בזירה פינו לבי"ח סורוקה חמישה פצועים, בהם שלושה פצועים במצב קשה ושני פצועים במצב בינוני".



מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי 129 בני אדם נהרגו בעשור האחרון בכביש 90, בקרוב ל-1,300 תאונות דרכים. באותן תאונות נפגעו כ-3,400 בני אדם, 359 מהם באורח קשה. שבעה בני אדם נהרגו מתחילת שנת 2019 בתאונות דרכים בכביש 90.
 
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כביש 90 הוא כביש דמים שרק בשנה האחרונות גבה את חייהם של 20 בני אדם וכלום לא נעשה. כל  נסיעה בכביש היא כמו רולטה רוסית ולמרות שלכולם ברור שאנשים ימשיכו להיהרג בכביש לא נעשו פעילות למען בטיחות משתמשי הדרך. חייבים להפוך את הכביש לשני נתיבי נסיעה עם מעקה הפרדה קשיח כדי למנוע תאונות דרכים חזיתיות".