בנק ישראל שכר בימים אלה את שירותיה של חברת השמה לאיתור מועמדים לתפקיד המפקח על הבנקים. כך נודע ל"מעריב". זהו מהלך חריג, שכן לתפקידים חשובים כל כך לא נהוג להשתמש בשירותי חברות השמה. 

אחרי הכל, תפקיד המפקח על הבנקים הוא ייחודי ובבנק ישראל מסוגלים לאתר בעצמם מועמדים פוטנציאליים המתאימים לדרישות העבודה של הנגיד, בעוד שחברת ההשמה אינה מסוגלת להגיע למועמדים חדשים שאינם מוכרים במערכת הבנקאית. בבנק ישראל לא הסתפקו בכך ואף פרסמו במדור "דרושים" בעיתונים בקשות להגשת המועמדות, אם כי קשה להאמין שלתפקיד מאתגר כל כך ניתן לאתר מועמד דרך מודעות בעיתונים.

את עבודת האיתור מרכזת ועדה בראשות אנדרו אביר, מנהל חטיבת השווקים. בפני הוועדה יובאו שמות מועמדים מקרב עובדי בנק ישראל או מחוצה לו (מהמערכת העסקית או אנשי אקדמיה). אם לא יימצא המועמד המתאים, שמורה לוועדה הזכות ליזום פניות למועמדים שבעיניה הם ראויים. ועדת האיתור חייבת לסיים את תפקידה בשבועות הקרובים היות שהמפקחת הנוכחית, חדווה בר, הודיעה שבכוונתה לפרוש מתפקידה עד 15 באפריל. 

מבנק ישראל נמסר בתגובה: "מינוי חברת ההשמה אינו דבר תקדימי שכן היו כבר התקשרויות דומות במינויים קודמים של חברי הנהלת הבנק. המטרה היא למצות את כל התהליכים שיבטיחו את המינוי הראוי והמוצלח ביותר בתפקיד כל כך חשוב ומורכב".