דרי רחוב בתל אביב, שניסו להימלט מגל הקור ששרר בסוף השבוע, חיפשו מקומות מחסה חמים, אבל המשימה לא הייתה קלה. "היות שאנחנו מלאים במיטות, הוצאנו עוד 20 מזרנים לרצפה, כדי לאפשר מקום מחסה לדרי הרחוב בקור", סיפר אלי אמינוב, פעיל חברתי ותיק בעיר, שלפני כחודשיים פתח ביחד עם מתנדבים נוספים את ההוסטל "קורת גג" - ברחוב הגדוד העברי שבאזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב.

אמינוב ציין שבהוסטל יש 60 מיטות, אבל לנוכח הביקושים הרבים היה צורך להביא גם מזרנים. "קיבלנו עשרות פניות של חסרי בית שממש התחננו לא להישאר בחוץ בקור", סיפר עוד אמינוב – "היו כאלה שהגיעו אדומים וכחולים בפנים מהקור. שניים חיכו בחוץ וביקשו לעשות לפחות את סוף השבוע בהוסטל. מדובר באנשים שאין להם לאן ללכת ושהבינו שלא יוכלו לשרוד את הקור".

חורף קר וגשום במיוחד (צילום: אבשלום ששוני)
חורף קר וגשום במיוחד (צילום: אבשלום ששוני)

בעזרת תרומות, הובאו כאמור להוסטל 20 מזרנים, שהעניקו פתרון זמני לחסרי הבית, שמצאו מפלט מהקור בלילות. "היו גם מתנדבים, עמותות וצוותים של עיריית תל אביב שחילקו לדרי רחוב גרביים, שמיכות ומעילים", סיפר עוד אמינוב.

בעיריית תל אביב אמרו בשבוע שעבר, כי עמותת "לשובע" מפעילה שבע דירות מעבר, שבהן 42 דרי רחוב אמורים למצוא מפלט מפני לילות החורף הקרים והגשמים העזים. בנוסף, העירייה פתחה עבור דרי הרחוב מקלט מאובזר במזרנים, שמיכות ואוכל חם.

העירייה מספקת גם באמצעות "לשובע" למעלה מ־100 מיטות להלנה בגגונים.באופן רשמי מטופלים 680 דרי רחוב על ידי העירייה, אבל ההערכות הן שמספרם בפועל גדול משמעותית, מפני שחלק מחסרי הבית אינם נכללים בקריטריונים של דרי רחוב. "אני רואה ברחובות, ממש בשטח, עלייה חדה, אולי של עשרות אחוזים, במספר חסרי הבית בתל אביב", התריע אמינוב.

עיריית תל אביב כבר הודיעה שלנוכח העלייה במספר דרי הרחוב במדינת ישראל והעובדה שרובם נוטים להתרכז בתל אביב־יפו, יש תוכנית להקמת גגון נוסף בעיר