אור אדום: עמותת אור ירוק פרסמה היום (שני) כי לפי נתוניה, בישראל נפגעים מדי יום בממוצע שמונה בני אדם בתאונות אופניים וקורקינטים חשמליים. לפי דוח מיוחד של העמותה, שיישלח בהמשך השבוע לחברי כנסת ולראשי עיריות, בשנת 2019 נפגעו 3,089 בני אדם בתאונות דרכים שבהם היו מעורבים אופניים וקורקינטים חשמליים.
מהפילוח עולה כי בשנים 2014־2019 נפגעו 10,462 בני אדם בתאונות עם אופניים חשמליים ו־1,354 בני אדם בתאונות עם קורקינטים חשמליים. עוד עולה מהנתונים כי בשנים 2014־2019 נהרגו 59 בני אדם בתאונות עם אופניים וקורקינטים חשמליים (55 בתאונות אופניים וארבעה נוספים בתאונות קורקינטים).
ב־2019 נפגעו 2,282 בני אדם בתאונות עם אופניים חשמליים, לעומת 2,552 שנפגעו בשנת 2018 - ירידה של 11%. עם זאת, חל זינוק חד במספר הנפגעים בתאונות עם קורקינטים חשמליים - 807 בשנת 2019 לעומת 286 בשנת 2018, כמעט פי שלושה יותר.
מנתוני מכון גרטנר עולה כי 1,004 בני אדם - כולל נפגעי טראומה - אושפזו אשתקד בבתי החולים, לאחר שהיו מעורבים בתאונת אופניים חשמליים או קורקינטים חשמליים, לעומת 935 בני אדם שאושפזו ב־2018.
141 רוכבי אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים אושפזו בבתי החולים בשנת 2019 לאחר שסבלו מפציעות אנושות וקשות לעומת 124 רוכבים שאושפזו בשנת 2018 לאחר שסבלו מפציעות אנושות וקשות - עלייה של כ־13.7%, העלייה הגדולה בקרב נפגעי הראש נרשמה אצל רוכבי הקורקינטים החשמליים.
מבדיקה עולה כי כ־90% מנפגעי הראש ומנפגעי הראש הקשים לא חבשו קסדה (2013־2019). הנתון מוכיח את טענת אור ירוק שלקסדה חשיבות גדולה לצמצום פגיעות הראש של הרוכבים.
בעקבות הנתונים הקשים הדגיש מנכ"ל העמותה ארז קיטה: "הקורונה מכתיבה לנו אורח חיים חדש. יותר אנשים בוחרים להשתמש בכלים חשמליים על פני נסיעה בתחבורה הציבורית או ברכב הפרטי. המגמה העולמית הזאת הולכת וגוברת, ובישראל חייבים ליישר קו עם המדינות המובילות בעולם. בד בבד חייבים להגדיל את הנוכחות המשטרתית בכבישים ואת האכיפה כדי ליצור בקרב הרוכבים הרתעה שתמנע מהם לעשות עבירות תנועה מסכנות חיים ולהגביר את סלילת שבילי האופניים".