ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן שוחח היום (שלישי) עם אראל סג"ל ורועי עידן בתוכניתם ב-103FM על המחאה נגד מועצה אזורית גליל עליון, שהחליטה להתחיל לגבות תשלום על החנייה באזור הנחלים למי שאינו מתגורר בתחומה.

"לצערי אנחנו צריכים לעשות קרבות מבית, כי אוכלוסיות מסוימות פשוט החליטו, אנחנו שומעים את זה באסי ועוד אזורים מסוימים בארץ, שמחליטים לנכס לעצמם משאבי טבע, משאבים ששייכים לכולנו, וגם להפיק מהם רווחים ולהעביר את ההוצאה לכלל הציבור".

הוא הוסיף: "כשאתה מטייל בנחלי הירדן אני בטוח שאם אתה מטייל שלא הרבה מהם נגישים ופתוחים, כי על חלק מהגדות יש לך בתי נופש, אזורי מסחר, קיבוצים עם שערים שהם סוגרים, ורק קטעים מאוד מסוימים פתוחים לציבור הרחב".

שטרן הסביר כי "אותם קטעים שהיו פתוחים לציבור שמגיע ליהנות מהיופי, היום החליטה המועצה האזורית גליל עליון שהשטחים האלה נמצאים בתוך אזור השיפוט שלה, וכשאנחנו נגיע לשטחים האלה, היחידים שפתוחים לציבור, נאלץ לשלם חנייה. אי אפשר להגיע לנחל בלי רכב, אז זה אוטומטית מגביל את הגישה למשאבי טבע. התושבים שנמצאים בתחומו לא ישלמו וכל שאר האזרחים צריכים לשלם". 

"יש נחלים שעוברים בתוך קריית שמונה", סיפר. "אין לי גדר ואני לא גובה חנייה ואני לא גובה מאף אחד כלום ואני מתחזק אותו. לים בתל אביב אני בטוח שעיריית תל אביב מוציאה הרבה להחזיק את החוף ים, תאר לעצמך שמחר בעירייה יגידו תושבי תל אביב נכנסים חינם ומי שלא יצטרך לשלם על הים בתל אביב". 

"בכוונה הקצנתי עם הדוגמא של תל אביב. אני לא נגד פורעי חוק מי שמלכלך ומשאיר אחריו לכלוך תן לו קנס כפול. אני רוצה לשמור, אני אומר לך שבאמצעות אכיפה נכונה לא יהיה עבודה לפקחים, לצערי יש מספיק חוליגנים שמלכלכים והקנס שלהם צריך להיות כפול ומשלוש. אתן עוד פתרון. אתה לא צריך את הפקח, שים מצלמות לכל האורך ויש מוקדן על המצלמה. אני הראשון לגבות אותו על הקנסות שייתן". 

שטרן הסביר כי ההשתלטות על משאבי טבע אינה תופעה חדשה. "זה מתחיל אי שם בקום המדינה, עם כל מפעלי ים המלח. אתר החרמון לא נלחמנו כולנו על שחרור החרמון? למה אני צריך להיכנס כדי להיות בשלג? תגיד שאני צריך לשלם על השירותים ועל הרכבל אני מקבל את העלויות אבל להיכנס לעשות גלגלון בשלג ולצאת, למה אני לא יכול?".