עמאר מוחמד אל-שייח חוג'יראת, בן הארבע, נהרג ביום חמישי האחרון כתוצאה מפגיעת כדור תועה בביר אל מכסור שבגליל התחתון. על פי החשד, הירי אירע באתר בנייה במרחק 300 מטרים מגן השעשועים בו שהה. דודו, דהאר אבו עומר, שוחח היום (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ושיתף את מורת רוחו על הפשיעה במגזר הערבי: "כמו סרטן, אכלה אותנו. זה כמו מחלה שמתפשטת, שאי אפשר לעצור אותה".

בפתח השיחה, נשאל על דבריו של אביו של עמאר, כי הוא הפך "לסמל ולבן של המדינה", והשיב: "ביומיים האלה הרגשנו שכן, ראינו אנשים שאנחנו לא מכירים ולא ראינו אותם בחיים. אנשים התייחסו אלינו, הרגישו את הצער ובאו לנחם אותנו מכל האזורים. צפון, דרום, מרכז. היו אנשים מכל המדינה, אני הרגשתי האמת שהבן הוא הבן של כל המדינה".

בהמשך, סיפר אבו עומר כי עד כה לא ידוע מה הוביל למותו של עמאר: "אנחנו עכשיו יודעים שהמשטרה מטפלת בעניין, כך הבנו. היום היה מפכ"ל המשטרה והסגן שלו, והיה גם בני גנץ. היו הרבה אנשים מהכנסת, חברי כנסת. אמרו שהם דואגים שתהיה להם תמונת מצב בעניין של מה שקרה".

"לגבי המקרה עצמו, הוא מקרה חריג. זה ילד ששיחק בגן, הוא לא מסוכן ולא שיחק במקום מסוכן. הילד הרגיש את האושר שלו במשחק. הדבר הזה קרה באותו מקום שהילד אהב, ושם הוא מת. זה היה נורא מאוד, לכל האנשים", הוסיף.

לאחר מכן התייחס לביקור המפכ"ל ושר הביטחון: "אני לא יכול להגיד מה הרגישו המפכ"ל ושר הביטחון, אבל אני מאמין שהם הרגישו בצער, ובעניין של האחריות שלהם לדאוג לזה. זה לא קשור לפוליטיקה. אני לא מאמין שזה קשור לפוליטיקה".

אשתו של אחיך לקחה אותו לגינה, מה היא מספרת?
"היא לקחה את הבן שלי, את עמאר ז"ל ואת הילדים של אחי, את הבנים שלה ואת הבן של אח שלי. היו חמישה ילדים ששיחקו, היא שלחה קודם את הווידאו של הבן שלי בשעה 12:30, אח"כ היא עשתה וידאו שני שאני בטוח שראיתם של עמאר עצמו. אחרי כמה דקות התחילו היריות והמזל שלא היה אסון יותר גדול, מעל הראש של הילדים שלי ובין הרגליים היו כדורים. מזל שלא היה אסון יותר גדול".

על פרטי חקירת המשטרה אמר: "המפכ"ל אומר שכדי להילחם בפשיעה במגזר צריכים את העזרה של האזרחים. האזרחים צריכים לעזור, מי שרואה ויודע צריך למסור מידע. אני מצדיק אותו. אין תרופה שעוצרת אותה. הדבר הזה נהיה עוד יותר, כי בזמן האחרון אנחנו כל יום שומעים על אירועים".

בסיום, נשאל האם עמאר יהפוך לסמל שיביא לסיום שפיכות הדמים במגזר: "אני מסכים, ביחד כולנו, אני אתה והמשטרה. המקרה הזה קרה אצלנו ויכול מחר להתרחש אצלכם. צריך לעצור את הדבר הזה, אי אפשר להמשיך לחיות בצורה כזאת".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm