פרופ' עופר מרין, מנהל בית החולים שערי צדק בירושלים, התראיין היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM ושוחח על המצוקה והעומס בבתי החולים: "אנשים נחשפו שהסלוגן של 'הזקנה במסדרון' זה לא סתם, אלא מה שקורה באמת. בבתי החולים בארץ לפני המגפה שכבו מאות אנשים בפרוזדורים של מחלקות פנימיות. על זה תוסיפו יותר מאלף מטופלים קשים שמאושפזים בקורונה".

"יש תמונה מאוד שונה של מה שאנחנו רואים מבחינת הצוות הרפואי ממה שהציבור רואה", טען פרופ' מרין: "כשהמספרים הגבוהים שהיו הולכים ויורדים ממספרים של 80 אלף איש מאומתים לקורונה מדי יום, ירדו ל-20 אלף איש, אני מניח שכולנו מבינים שיש הרבה יותר אנשים שפשוט לא עושים בדיקות. אחד מאלף איש הוא חולה קשה ככה שנוספים למדינה כל יום 30-20 חולים קשים. זה מספר עצום כי הם נשארים ימים רבים ואפילו שבועות ולכן יש עומס. יהיה פער בין הדעיכה של מספרי הנדבקים למספרי המאושפזים".

"מערכת הבריאות בישראל במשך הרבה שנים הייתה מעבר לסף של לתת טיפול בצורה מקובלת בעולם המערבי למאושפזים. צריך לעשות הפרדה בין המצוקה של האשפוז והצוות לבין המצוקה של המשאבים שאנחנו צריכים כדי להמשיך בפעילות", אמר והוסיף כי "במיונים בכל המדינה חסר מיטות טיפול נמרץ, ועד על המצב הקיים יש מגפה". 

כשנשאל מנהל בית החולים שערי צדק האם מאושפזים נפגעו כתוצאה מהעומס ענה: "ביטלנו מקרים אלקטיביים, אנשים שהיו צריכים להגיע לניתוחים ופעולות שונות דחינו ויש אנשים שנפגעו. אבל לא דחינו חולה שהיה צריך ניתוח דחוף וגם לא ניתוח של מחלה סרטנית. כן אני יכול להגיד ששערי צדק בגל החמישי הוא עם מספר החולים הגבוה ביותר של המטופלים מבתי החולים בארץ".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103FM