ינון מגל ויריב אופנהיימר פתחו הבוקר (רביעי) את תוכניתם ב-103FM בדיון על האלימות הגוברת בנגב, שהובילה בין היתר לפיגוע הרצחני בבאר שבע שגבה את חייהם של ארבעה, ופצע שניים נוספים. יריב תקף: "אני אסביר לך מה לא עוזר, לא עוזר להקים מליציות חמושות בנגב".

ינון השיב: "אתה מדבר על מליציות? אתה רואה מה קורה בנגב? אתה רואה מה קורה בכבישים? אתה חי במציאות וירטואלית?".

יריב: "אני רואה הכול, ואני אומר לך שלהקים מליציות חמושות זה לא עוזר בנגב. מסתערבים של שוטרים שנכנסים לרהט ויורים למוות באזרח זה לא עוזר".

ינון: "זה עבריין! אם זה היה עבריין בראשון שהמשטרה הייתה יורה בו כי הוא כיוון נשק לשוטר לא היית אומר את זה, רק בגלל שזה ערבי אתה מצדיק את זה".

יריב: "אתה כבר יודע שהוא כיוון נשק ואני יודע שזה עדיין לא הוכח. מה שאני יודע זה שהוא נורה בגבו. שוטרים שיורים איכשהו זה תמיד בערבים, כשהם יורים באזרחים ערבים זה לא עוזר. אתה לא עוזר, בן גביר וכהניסטים לא עוזרים. אתם רק מייצרים עוד דלק ועוד שנאה".

ינון: "אתה עוזר? פעם אחרונה שעזרת התפוצצו פה אוטובוסים".

יריב: "קל לך כי אתה לא חי שם".

ינון: "לא, אתה חי שם. מה עשיתם עד היום? הבאתם אסון אוסלו שגרם פה לרצח של 1,500 יהודים. אתה לא מתבייש? גררתם את ההתנתקות שעכשיו יש שם צבא של החמאס ואנחנו צריכים להתמודד עם טילים על תל אביב. אין לך בושה? אני מחריף את הסיטואציה? יש לך טיפה מודעות עצמית? מה הבאתם לפה חוץ מרצח ודם שנשפך פה ברחובות?".

יריב: "אני יכול להתווכח איתך על אוסלו שעות, אבל השורה התחתונה היא שבזכות אוסלו החיילים שלנו לא נמצאים בתוך שכם, חברון ושלפלסטינים יש התחלה של מדינה. אני רציתי להביא תהליך שלום כולל שיביא שקט. הזכרת את עזה ושים לב, יש שקט בעזה כבר כמה חודשים בלי שביבי ראש ממשלה. בלי שמאיימים ובלי שפועלים".

"מה שמעניין זה לא מה שמכניסים אלא מה שמוציאים מעזה. יש למעלה מ-12 אלף עזתים צעירים שמגיעים לישראל לשבוע ימים בדרך כלל, עובדים כאן בשכר מינימום וחוזרים לעזה לפרנס את המשפחות ואת המעגל הסביבתי שלהם. זה מה שמבטיח היום את השקט בעזה. עד עכשיו הם לא פיגעו, לא רצחו, הם באים, מתפרנסים וחוזרים. זו ההתחלה של ההתחלה של ההתחלה של הפתרון שאני רוצה", הוסיף יריב.

ינון תהה: "אם הבעיה כלכלית, למה החרדים לא רוצחים?". יריב השיב: "למה שהם ירצחו? הם מקבלים מה שהם רוצים".

בהמשך השידור, שאל ינון את שותפו באולפן: "מה האידיאולוגיה של התנועה האסלאמית?".

יריב: "אתה עכשיו מפגין בורות שאני מאמין שהיא דמגוגיה".

ינון: "אני רק בניגוד אליך למדתי מזרח תיכון ואסלאם באוניברסטיה, אז לגבי בורות בעניין האסלאם טיפה תצניע".

יריב: "התנועה האסלאמית היא מושג כללי, יש בתוכו זרמים".

ינון: "התנועה האסלאמית רוצה שלטון אסלאמי. אתה יכול לטמון את הראש שלך בחול, אבל מה שהם רוצים באמת זה שלטון אסלאמי. הם לא מכירים במדינת ישראל. הם לא מקבלים את זה שאתה שולט עליהם. יש אלימות כי הם לא מקבלים אותך, זה לא עניין כלכלי כמו שאתה אומר. הם רוצחים כי הם לא מכירים בך. ברמה הקיצונית יצא אחד וידקור, ברמה הפחות קיצונית הם סתם יצלמו לטיקטוק. בגדול - הם כולם לא רוצים אותך פה".

יריב: "אני מכיר לא מעט מתנחלים וראשי מתנחלים שהיו רוצים פה מדינת הלכה, ואני מכיר חרדים שהיו רוצים פה מדינה חרדית. יש אנשים שהיו רוצים שדעתם תהיה דעת הכלל, זה שהם רוצים לבריאות. יש מציאות ובמציאות הזו רוב מוחלט של הערבים בישראל ושל הבדואים רוצים להיות חלק מהמדינה. הם רוצים להשפיע, שיספרו אותם, שהם חלק מהקואליציה".

ינון: "על סמך מה אתה אומר את זה?".

יריב: "על המציאות. אם מה שאתה אומר נכון לא היה לנו אחד לעשרות שנים של אירוע כזה כמו אתמול, זה היה צריך לקרות פעמיים ביום".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm