בעקבות המצב הנפיץ ברחבי הארץ והטרור שהרים ראשו בשבוע האחרון, עו"ד אייל בסרגליק, מומחה למשפט הפלילי, שלח מכתב לשר לביטחון הפנים עמר בר־לב בפנייה להרחיב את מעגל זכאי הנשק במדינה. בשיחה עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM הבוקר (חמישי) הסביר את עמדתו.

"אנחנו רואים בתקופה האחרונה ממשלה שלא ממש מתפקדת, בעיקר ברקע הביטחוני, ויש כל כך הרבה אנשים שיכולים לשאת נשק שפשוט לא נותנים להם. לכן הוצאתי את המכתב - לאפשר לאנשי מילואים שיש להם אפשרות לשאת נשק. לטפל באלו שאפילו אם נפתחו נגדם תיקים והם נסגרו, להקל עליהם ולאפשר את נשיאת הנשק", אמר. 

בתגובה לדבריו, נשאל האם הצפת הציבור בנשק היא הפתרון, והשיב: "בשנים האחרונות, חלה דרקוניזציה במתן האישורים - תבחינים על גבי תבחינים. כל אדם שמישהו התלונן עליו, גם תלונה כוזבת, עד שלא נסגר התיק בסופו של דבר, אוטומטית מקבל וטו על אפשרות לקחת נשק".

נפתלי בנט בהתייחסות לגל הטרור. צילום: לע"מ

"יש סיטואציה ביטחונית כרגע ומה שחשוב בסופו של דבר זו הקלה על חיי אדם. לא אני ולא אתה רוצים שיהיה עוד פעם אפשרויות לטבח כמו שהיה בבני ברק, כשברור לכולנו שהראשון שמגיע לזירה זה קודם כל האזרח. באופן טבעי, לוקח זמן עד שהמשטרה מגיעה לשטח. אם יש שם מישהו שהוא חמוש ויכול לנטרל איום או לפחות לסכל אותו, למה שנמנע את זה? בגלל החשש הפוטנציאלי? תעשו בדיקות פסיכולוגיות", סיכם.  

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm