בן כספית וינון מגל פתחו היום (שלישי) את השעה השנייה בתוכניתם ב-103FM בדיון על המלחמה בין אוקראינה לרוסיה, על המראות הקשים, ובתוך כל זה, גם על היהדות. ינון אמר: "כשזה קורה באפריקה, אתם שותקים, זה לא מעניין אתכם. תפסיקו לחנך כל היום ולעשות מעצמכם מוסריים. אני לא קונה את המוסר שלכם, זה לא עובד עליי. הרוסים פה על הגדר, זה יותר חשוב לי". 

בן: "מה זה כל 'האתם' העלוב כל כך? כל מי שיש לו נפש. גם יהודי וגם בן אנוש צריך להגיד את דעתו. אנחנו רואים עכשיו עדויות לרצח עם ואזרחים ברוטלי, ואנחנו צריכים להגיד רק את דעתנו על הדבר הזה".

ינון: "כשקצת יתנדף הריח של הדם מהאדמה של היהודים באוקראינה והעזרה של האוקראינים לרצח יהודים, אז תתחיל לדבר איתי על מוסר בכל מה שקשור לרצח שם אחד של השני. המדינה היחידה באירופה לדעתי שלא נתנה בחזרה את הרכוש של היהודים". בן השיב: "אני רק צריך להקליט מזה קליפ, מהוויכוח הזה שלנו בבוקר ולהשמיע את זה כל פעם כשאתה טוען שאתה יהודי, אתה לא".

בתגובה תקף ינון: "לא, אתה יהודי. במה אתה יהודי? בזה שיש לך מוסר נוצרי. רק אתה צריך ללמד אותי מה זה יהודי. תפילין אתה לא מניח, שבת אתה לא שומר, כשרות אתה לא שומר, אתה אוכל בחגי ישראל ובכך אתה מקיים את החג. מה במסורת היהודית אתה עושה, חוץ מלהגיד לי שאתה צריך לגנות את הרוסים? אז לא אדוני. יהודי, זה תפתח ספר, קוראים לו התורה". 

על כך אמר בן: "אנחנו היהודים הבאנו לעולם את האור לגויים, את 'ואהבת לרעך', את ההתחשבות, את ההליכה לכיוון החלשים, את עקרונות המוסר - זה בשבילי להיות יהודי".

בהמשך, התייחסו השניים לעדות עד המדינה שלמה פילבר במשפטו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו. "ברור שלא יהיה פה שוחד. אתם חוגגים בעדות הראשית של פילבר כמו שחגגתם אצל חפץ וישועה, והכל מתפוצץ לכם בפרצוף בעדויות הנגדיות", אמר ינון.

בן ענה: "דבר שהוכח מעדות פילבר זה שהיה צריך להגיש כתב אישום על שוחד. אל תתחייב בצורה כזו נחרצת, הסיכוי להרשעה בשוחד גבר מאוד".