המשטרה הודיעה היום (ראשון) כי פענחה את ניסיון החיסול של בנו של שלום דומרני, ניסים ("נינה") בסוף חודש מרץ האחרון. כזכור, ניסים נפצע באורח קשה מירי שבוצע לעברו ברחוב העבודה באשקלון. מתיעוד מצלמות האבטחה עלה כי אדם לבוש שחורים, הגיע למגרש כלי רכב בו שהה דומרני, וירה לעברו מספר פעמים, בעת שישב ברכב ולאחר שניסה להימלט. לאחר ביצוע הירי, המתנקש עזב את המקום. 

חקירת האירוע הוטל על היחידה המרכזית בלכיש, ששוטריה הצליחו תוך שעות בודדות בהן ניהלו מצוד, לשים את ידם על "חברי חוליית החיסול", בזמן שאלו ניסו להימלט לדרום הארץ תוך טשטוש עקבותיהם, ולעצור אותם לחקירה.

במהלך החקירה הצליחו חוקרי הימ"ר להתחקות אחר נתיב בריחתם של החשודים, שכלל עצירה במספר מוקדים וניסיונות שונים לטשטש ראיות, בהם הצתה של הרכב ששימש לביצוע העבירה וראיות נוספות, וכן הצליחו החוקרים לחשוף את חלקו של כל אחד משלושת חברי החוליה בניסיון הרצח.

רכבם של החשודים (צילום: דוברות המשטרה)
רכבם של החשודים (צילום: דוברות המשטרה)

כמו כן, הפרקליטות הגישה נגד שלושת החשודים, תושבי אשקלון בשנות ה-30 לחייהם, הצהרת תובע. בכוונת הפרקליטות להגיש נגדם בימים הקרובים כתב אישום. הבן של דומרני שניסו לחסל יצא מעולם הפשע ונחשב לאדם חף מפשע, כך ראו את זה בימ"ר לכיש. זו חציית קווים אדומים, שעה שהם מנסים לפגוע באדם רק בגלל הייחוס המשפחתי שלו ולא בעבריין.

אזרח תמים חף מפשע וזה היה ניסיון לפגוע באבא שלו - שגרם לבעלי העניין מקואליציה של מספר ארגונים לחבור יחד על מנת לנסות ולחסל את הבן שכבר לא בפשיעה תקופה ארוכה. בימ"ר לכיש החליטו לשים את כל כובד משקלם על החקירה ופעלו בנחישות ונחרצות הובילו למצער  חברים מהמאפייה הקווקזית. הם רקמו מזימה עם אנשי בני שלמה, ארגון יריב שנמצא איתו ביריבות עקובה מדם.

המסר של החוקרים הוא שבמצבים כאלה, שאזרחים תמימים חפים משפע נפגעים, מבחינת המשטרה זה דברים שלא ניתן לעבור עליהם על הדעת זו חציית קו אדום באופן קיצוני ופגיעה ובערכיות של חברה נורמטיבית. ככה ראו גם במקרה הזה למרות הקשר המשפחתי לדומרני. בימ"ר לכיש לוקחים בחשבון רצון וכוונה ומוכנות לפעולות נקם הם בהחלט מבינים שהאירוע הזה הוא הפך את האזור לנפיץ ולא בכדי פעלו שם גם להרחיק את דומרני ובכירי הארגון מהעיר. המטרה היתה למנוע הסלמה של המצב.

כחודש לפני האירוע, חוסל בפיצוץ רכב באשקלון אבי ביטון, בכיר בארגונו של שלום דומרני. בשבוע שעבר מקורב לדומרני נפצע במהלך ניסיון חיסול בדרום. כוחות גדולים של היחידה המרכזית במרחב לכיש פתחו בחקירה לבירור הנסיבות. במקביל לאיסוף ממצאים, לרבות פורנזיים, נערכו סריקות במהלכן נעצרו שני חשודים המזוהים עם ארגון הפשיעה של בני שלמה.