דו"ח המבקר שפורסם אתמול, ועסק במחדלי המשטרה במהלך מבצע "שומר חומות", עורר סערה ציבורית רחבה. על פי הדוח, היה קיים "מחסור בשוטרים וקושי לאסוף מידע מהרשתות". בנוסף על פיו, "שירותי הביטחון לא העריכו נכון את המצב".

דוח המבקר צדק? במבחן התוצאה המדינה נכשלה במיצוי הדין עם הפורעים

"אם 'שומר החומות' היה נמשך - היינו מוצאים את עצמנו באנדרלמוסיה"

ניצב בדימוס דוד צור, לשעבר מפקד מחוז תל אביב במשטרה, התארח היום (חמישי) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM, והביע את שביעות רצונו מעצם קיומו של הדוח: "אני שמח מאוד על הדו"ח, אני חושב שהדו"ח באמת מצביע על פערים עצומים בין תרחישי הייחוס והאיום שיש לנו, לבניין הכוח".

המהומות ביפו. צילום: אבשלום ששוני

הוא הוסיף כי "אותי הדו"ח לא מפתיע, וגם לא הרבה אחרים שהיו עדים לאירועים בזמן אמת ב'שומר חומות'. יש שם שניים-שלושה דברים שאני כן מופתע מהם, שמצוין בדו"ח שלא ידעו על הנוהל שהתקבל מ־2018. זה נראה לי מוזר".

צור הצביע על אחת מהבעיות העיקריות של הטיפול בערים המעורבות: "אין דימיון בין מה שקורה בערים היהודיות לבין המעורבות, ששם הסד"כים הם כל כך עלובים ביחס לבעיות. זה לא משתנה, זה דבר דרמטי. אני שמח שדו"ח כזה יוצא כי בסוף, אפילו בהתייחסות יש בדו"ח משהו שהוא בלתי נתפס, ההתייחסות לירושלים כמקום הכי רגיש עלי אדמות, הר הבית בוודאי".

"רוב הכוחות עלו לירושלים, והשאירו את רמלה, יפו, עכו ולוד כמעט בלי סד"כ, אין ספק שפה המשטרה צריכה לעשות בדק בית", ציין מפקד מחוז תל אביב לשעבר, שהוסיף: "בהינתן שקורים אירועים כאלה, במקום גיוס המילואים שלוקח שבוע כמעט להזרים אותם לשטח, צריך לנייד כוחות מאיו"ש לערים המעורבות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM