המסעות המסורתיים לפולין נכנסו להקפאה, לאחר שהמשא ומתן בין ישראל למדינה הגיע למבוי סתום. אורי מייזלמן, מדריך מסעות הנוער לפולין, התארח היום (שלישי) בתוכניתם של אראל סג"ל וחיים לוינסון ב-103FM, והסביר את הסיבות לכך: "היו אי הסכמות בשני תחומים עיקריים, אחד קשור לעולם התוכן, השני קשור לעולם האבטחה. אם תשאלו אותי, שני הדברים האלה פתירים. המחלוקת בעיניי היא פתירה, ממה שאני שמעתי גם מפולין וגם מישראל, בדרג המקצועי העניין יחסית גמור".  

"מסע מעצים": משלחת של גרעיני השירות של צמר"ת יצאה לפולין
"המסע לפולין הפך לצ'ופר, לא בודקים אם הושגו המטרות החינוכיות"  

"היה פה משא ומתן, לדעתי הוא נעשה בצורה יחסית הגונה ומוצלחת עם כל המתח שלו, והדבר הזה פשוט טיפס לדרג פוליטי במדינת ישראל, ובאמירה שמנכ"לית משרד החינוך אמרה 'נגמר האירוע הזה' וזה הכאב שלי", ציין מייזלמן, שהוסיף: "מבחינתי הסיפור הוא שמדינת ישראל שכחה את טרבלינקה, את מורדי גטו ורשה, שכחה את האנשים שנשארו שם וכואב לי על זה מאוד מאוד". 

מייזלמן פסל מבחינתו את האפשרות של "מסעות אלטרנטיבים בארץ": "מי שאמור להדריך את המסעות האלה בארץ, אלה אנשים שיש להם תו תקן של מורה דרך, שהם לא הוסמכו להתעסק בנושא השואה, כמו שאני לא אלך להדריך בנחל עמוד, אז המדינה לא באמת רוצה לעשות דברים אחרים, היא פשוט מסיימת את זה ולא מביאה חלופה ראויה. לא חובה לנסוע לפולין, רק מי שרוצה, ו-14 אלף בני נוער רצו בקיץ לנסוע – צריך לאפשר להם, זה הכול".   

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM.