שריפה נרחבת פרצה היום (שלישי) בין חוף חוקוק לחוף גינוסר שבכנרת. כוחות הכיבוי בסיוע מטוסים פעלו במספר גזרות וביצעו הגנה על בית אבות, חניון רכבים וחורשה הנמצאים בסמוך לשריפה, וכאמור לאחר כשלוש שעות השיגו שליטה. באירוע פונו כ-70 מטיילים אשר שהו במתחם החורשה וברצועת החוף. 

השריפה באזור הכנרת. באדיבות כבאות והצלה מחוז צפון

השריפה בכנרת (צילום: גיא קבלו)
השריפה בכנרת (צילום: גיא קבלו)

בתוף כך ולמרות עומסי התנועה, כ-240 אלף מטיילים פקדו במהלך ימי חג ראש השנה את שמורות הטבע והגנים הלאומיים, נתון זה מהווה גידול של כ-20% לעומת ימי החג בשנה שעברה.

מתוכם כ-120 אלף מטיילים פקדו היום (יום שלישי) את שמורת הטבע והגנים הלאומיים. בין האתרים הבולטים היום היו: הגן הלאומי ירקון תל אפק עם כ-5,000 מטיילים, הגן הלאומי קיסריה עם כ-4,000 מטיילים ושמורת הטבע עין גדי עם כ-3,000 מטיילים. עוד בלטו הגן הלאומי אשקלון עם כ-2,500 מטיילים והגנים הלאומיים גן השלושה (הסחנה), מצדה ובית גוברין עם כ-2,000 מטיילים בכל אחד מהם.  כ-9,000 מטיילים לנו במהלך ימי החג בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים. בהם בלטו בעיקר החניונים באכזיב, מעיין חרוד וחורשת טל. 

שמורת חי בר כרמל (צילום: שרון גולדזון, רשות הטבע והגנים)
שמורת חי בר כרמל (צילום: שרון גולדזון, רשות הטבע והגנים)

לדברי אורית שטיינפלד, מ"מ מנהלת חטיבת קהל וקהילה ברשות הטבע והגנים: "ימי החג ומזג האוויר הנעים זימנו לשמורות הטבע והגנים הלאומיים עשרות אלפי מטיילים שנהנו מסיורים, הדרכות, פעילויות וחוויות שרק הטבע וערכי המורשת יכולים להציע. שמחנו והתרגשנו לראות מטיילים רבים לכל אורכה ורוחבה של הארץ כשרבים מהם גם נשארו ללון בחניוני הלילה של הרשות ונהנו מחוויה קסומה ומהנה בחיק המשפחה וחברים.  עם תום החג אנו ממשיכים בהיערכות לחג הסוכות וימי חול המועד במסגרתם נציע שלל פעילויות לכל המשפחה. מוזמנים להיכנס לאתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים וכבר לתכנן ולהירשם לטיול הבא שלכם. חג שמח ושנה טובה".

ברשות הטבע והגנים ממליצים למטיילים להירשם מראש לביקור באתרים לקראת ימי החג וחול המועד סוכות באמצעות אתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים על מנת להבטיח כניסה לאתרים גם במקרה של עומס מבקרים באתר. פרטים מלאים על מגוון  הפעילויות בשמורות הטבע והגנים הלאומיים באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים.

מחדר הבקרה של איגוד ערים כינרת נמסר כי לאורך החג מעל 60 אלף נופשים בילו בחופי האיגוד השקטים. פקחי האיגוד והמשטרה טיפלו לאורך החג בכמה מוקדי רעש של בני נוער, וצוות העובדים בחופים בסיוע אמבולנס מד"א טיפל במספר פציעות קלות, וכן כוויות מהתפוצצות גזיה.

חוף צמח בכנרת (צילום: ורד מנור, איגוד ערים כינרת)
חוף צמח בכנרת (צילום: ורד מנור, איגוד ערים כינרת)

תחזית מזג האוויר: עליה נוספת בטמפרטורות בסוף השבוע

בתוך כך, מזג האוויר הקיצי יימשך גם בימים הקרובים. היום (שלישי) הטמפרטורות יהיו מעט גבוהות מהרגיל לעונה.

מחר (רביעי)  צפויה ירידה קלה בטמפרטורות, שיהיו רגילות לעונה.

בחמישי תחול עליה קלה בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

ביום שישי . תחול עליה נוספת בטמפרטורות בעיקר בהרים ובפנים הארץ ויעשה שם חם ויבש מהרגיל.