שגרירות רוסיה בישראל נגד דב גיל-הר: שגרירות רוסיה בישראל גערה בשליח "כאן חדשות" לאירופה, העיתונאי דב גיל-הר, בשל ציוץ שצייץ בטוויטר, בו התייחס לפיצוץ גשר קרים, המוביל מרוסיה אל חצי האי קרים, ובו עקץ את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

פוטין הורה על הקמת ועדה לחקירת הפיצוץ בגשר קרים; אוקראינה: "רק ההתחלה"
פוטין חגג 70 - וזו המתנה המפתיעה שקיבל מנשיא בלארוס ליום ההולדת

"מתנת יום הולדת, באיחור של יום, הגיעה ארוזה במשאית. כבוד לנהג שהקריב (קרוב לוודאי) את חייו. יום הולדת שמח ולדימיר!", כתב גיל-הר בסרקסטיות. הגשר, שאורכו 19 ק"מ, הוא נכס חשוב מבחינה אסטרטגית לרוסיה, בשל הקישור בין אזור קרסנודאר של רוסיה לחצי האי קרים שסופח אליה. פוטין חגג את יום הולדתו ה-70 אתמול.

הציוץ של דב גיל-הר (צילום: צילום מסך טוויטר)
הציוץ של דב גיל-הר (צילום: צילום מסך טוויטר)

בתגובה לציוץ כתבה שגרירות רוסיה בישראל בטוויטר: "אמירות כאלה של מגיש חדשות בכיר בטלוויזיה הממלכתית הישראלית אינן מקובלות.
מכתב רלוונטי יישלח להנהלת 'כאן חדשות'".

הציוץ של ממשלת רוסיה (צילום: צילום מסך טוויטר)
הציוץ של ממשלת רוסיה (צילום: צילום מסך טוויטר)

פיצוץ אדיר אירע מוקדם יותר היום בגשר המוביל מרוסיה אל חצי האי קרים. סוכנות הידיעות הרוסית RIA דיווחה כי מיכל דלק עלה באש במקום, וכי "משאית תופת התפוצצה באחד הקטעים של גשר קרים, קשתות המשלוח לא נפגעו". בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות, נראה כי חלק מהכביש וגשר הרכבת נפלו למים מתחתיו. כמו כן, נראו להבות בוערות מקרונות רכבת מעל. מקור הפיצוץ עדיין לא ברור.

פוטין הורה על הקמת ועדה ממשלתית שתחקור את האירוע, כך מסר דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב. פסקוב אמר לסוכנות הידיעות אינטרפקס כי "הנשיא הנחה את ראש הממשלה להקים ועדה ממשלתית שתקבע את הסיבות לאירוע בהקדם האפשרי".

היועץ לנשיא וולודימיר זלנסקי כינה את האירוע "התחלה", וציין כי "יש להשמיד את כל מה שלא חוקי".