הרב שמעון בעדני ז"ל, זקן חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס, הלך היום (רביעי) לעולמו בגיל 94. הוא אושפז בבית החולים מחודש נובמבר האחרון, ומת לאחר הידרדרות במצבו, במהלכה היה מורדם ומונשם. הלוויתו תתקיים היום בשעה 13:00 בבני ברק.

יו"ר ש"ס אריה דרעי ספד: "חשך עולם בעדנו. שבור וכואב מהסתלקותו בסערה של זקן מועצת חכמי התורה, מורי ורבי, פאר הדור והדרו, גאון הענווה והיראה הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל, מקים עולה של תורה בארץ ובתפוצות, ממייסדי תנועת ש"ס, אשר פעל למענה במסירות נפש מופלאה. אוי לה לספינה שאבד קברניטה".

בעדני נולד בחדרה בשנת 1928 בחדרה, והיה בן הזקונים מבין עשרה אחים. משפחתו עלתה לארץ מתימן לאחר מלחמת העולם הראשונה. בעדני למד בישיבת נובהרדוק בחדרה, ואף היה תלמידו של הרב שך. 

בשנת 1972 מונה לראש "מועצת חכמי התורה של בני ברק", לצד הרב מאיר מאזוז, הרב שלמה מחפוד, הרב מסעוד בן שמעון והרב מיכאל פחימא. המועצה פעלה בענייני מוסדות הספרדים בבני ברק. 

עם הקמתה של מפלגת ש"ס בשנת 1984, נבחר לכהם כחבר במועצת חכמי התורה, ונחשב בין היתר כנאמנו של הרב שך, זאת בניגוד לחברים אחרים שסרו באופן מוחלט למרותו של הרב עובדיה. הוא תמך באותן שנים בהליכה עם לקואליציה עם הליכוד, וכן בהתמודדתו של אריה דרעי לראשות המפלגה מול הרב יצחק פרץ. 

אחד מנכדיו, שלום אהרן בעדני, נרצח בפיגוע דריסה שאירע בירושלים בשנת 2014. מאז פטירתו של הרב שלום כהן בחודש אוגוסט האחרון, נחשב בעדני כסמכות העליות בתנועת ש"ס, ובחלק מהתקשורת החרדית אף כונה "נשיא מועצת חכמי התורה". 

נשיא המדינה, יצחק הרצוג ספד: "פטירתו של הרב הגאון שמעון בעדני היא אובדן עצום לעולם התורה. תמיד אזכור את פגישותינו, ואת דאגתו העמוקה לכלל החברה הישראלית. לצד גדלותו התורנית והאמונית, וענוותנותו הרבה, הנהגתו הרוחנית הייחודית הייתה מחוברת הן למסורת ישראל השורשית, והן לציבור שומעי לקחו, לעם ולמדינה. אני שולח תנחומים למשפחתו ולתלמידיו הרבים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד: "בלב דואב קיבלתי את הבשורה המרה על פטירתו של הרב שמעון בעדני זצ"ל – תלמיד חכם עצום ומנהיג רוחני של רבבות בית ישראל. הרב בעדני, ששימש כנשיא מועצת חכמי התורה של הציבור הספרדי בארץ ובעולם, התאפיין כל ימיו בתכונת ההתמדה. מגיל צעיר הוא שקד על תלמודו, נתן שיעורים, הוביל ישיבות ושאף להחזיר את עטרת יהדות ספרד לתפארתה. תרומתו לפריחת עולם התורה בדורנו בולטת וחשובה".

"לא תהילה חיפש הרב בעדני, וגם לא את אור הזרקורים. הוא הפיץ תורה ברבים בשקידה כבירה ובענווה מופלגת. מביתו החם בבני ברק הוא יצא מדי יום לישיבת 'תורה וחיים', שאת רבניה ותלמידיה טיפח באדיקות. אהבת ישראל שפיעמה ברב בעדני תוסיף לשרות בתוכנו", הוסיף.