בית המשפט המחוזי בחיפה גזר מוקדם יותר עונש של 10 שנות מאסר על אדהם בשיר בן ה-24, שהורשע במעורבות בלינץ' במור ג'אנאשווילי בעכו במהלך מבצע "שומר החומות". זאת, לאחר שהורשע במעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ובמסגרת הסדר טיעון שנחתם עמו. 

10 שנות מאסר הוטלו על אדהם בשיר שהורשע במעורבות בלינץ' במור ג'אנאשווילי בעכו

מור עצמו שוחח הערב (שני) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM, ותיאר את הרגשתו לאחר גזר הדין: "אני לא חושב שזה מקל או עוזר במשהו, שילמתי מחיר כבד ונהרסו לי החיים בשנייה אחת. זה ימנע מעוד יהודים יקרים להיפגע, בסופו של דבר זה מרתיע. זו הבעיה עם חלק מהאזרחים הערבים, שלא רואים את החוק ולא מכבדים את המדינה. הם שמים פס על כל החוקים במדינה וזו בעיה שצריך לטפל בה".

עוד הוא הוסיף כי "אני לא חושב שיש דו קיום, אחד מהתוקפים גר בניין לידנו. לא היה מגע לפני, אני לא מזהה פנים. רק כשכתבי האישום מוגשים הבנתי איפה הם גרים, אני לא מאמין שיש דו קיום. איך זה הגיוני, שכן שלי בניין ליד, מבצע בי לינץ', איפה זה קיים? השכונה שגרנו בה מאז ומתמיד הייתה מתוחה. היו גם שכנים ערבים שהצילו אותי".

עם זאת הדגיש: "אבל אני זוכר את עצמי בתור חייל מגיע עם מדים ונשק ולא פעם ולא פעמיים צעקו לי 'חמאס יראה לכם, שירצחו עוד חיילים'. פעם אחת היה לנו צלב קרס בבניין. תמיד היו דברים כאלה, אבל להגיע לרמה של לינץ' ביהודים? לא חשבתי שדבר כזה יקרה".

הוא סיפר בכאב על המצב שלו ושל אמו לאחר הלינץ' שעבר: "אמא שלי לא חזרה לבית מאז כבר שנה וחצי, אנחנו גרים בחיפה, עזבנו את עכו ולא מתכוונים לחזור. אנחנו מחכים שעמידר ייתנו לאמא דירה חלופית, כרגע אין לה דירה. זה הדבר הכי קשה, אני חי עם מוות לצדי, עם מוות בתוכי. אני מתעורר מסיוטים, אני לא ישן בלילה, אני מחכה לאור יום כדי להירדם, אני חווה פלשבקים".

"אתה מקבל תרופות פסיכיאטריות והולך לטיפולים, אבל אתה לא מצליח לצאת מהמוות שרודף אותך. מהרגעים שהבנת שאתה הולך לעבור לינץ', מהצרחות שצרחתי שהבנתי שאני מוסר את נשמתי לבורא, כשהשלמתי עם המוות, קשה", ציין והוסיף: "אני אחרי שיקום של ארבעה וחצי חודשים בבית לוינשטיין, ועכשיו שיקום יומי. אני סובל משיתוק בקרסול ומטה ברגל אחת, ומבעיות קוגניטיביות, כאבי ראש, עברתי ניתוח ראש. הדרך עוד ארוכה מבחינה נפשית ופיזית".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM.