כ-80 אלף מטיילים ניצלו את מזג האוויר השמשי ופקדו היום (שבת) את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. מזג האוויר הבהיר צפוי להימשך גם בתחילת השבוע, אך ייתכן כי תחול ירידה קלה בטמפרטורות.

בין האתרים המבוקשים היום היו הגן הלאומי ירקון תל אפק עם כ 3,500 מטיילים, הגנים הלאומיים קיסריה ותל אשקלון עם כ-3,000 מטיילים בכל אחד מהם, ואפולוניה ועין חמד עם כ-2,000 מטיילים בכל אחד מהם.

עוד בלטו הגנים הלאומיים בית גוברין, מצדה ומגדל צדק עם כ-1,500 מטיילים בכל אחד מהם ושמורות עין גדי ועין אפק גם הן עם כ-1,500 מטיילים בכל אחת. 

סיורים מודרכים באתר עין חניה  (צילום: אבישי שורש רשות הטבע והגנים)
סיורים מודרכים באתר עין חניה (צילום: אבישי שורש רשות הטבע והגנים)

ברשות הטבע והגנים נערכים כבר לאירועי "שבוע המורשת", שמתקיימים כבכל שנה בחג החנוכה במגוון רחב של אתרי מורשת בכל הארץ בהובלת משרד ירושלים ומורשת, רשות הטבע והגנים, רשות העתיקות, המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל, הספרייה הלאומית, יד בן־צבי ושותפים נוספים. השנה שבוע המורשת יתקיים בסימן שירה עברית וישראלית תחת הכותרת "אנחנו על המפה: בשביל השירים של ישראל".

בין האירועים הבולטים שיתקיימו באתרי רשות הטבע והגנים במסגרת שבוע זה: הפעלות ומופעים לכל המשפחה בגן הלאומי ציפורי, סיורי גבורה מרגשים ואינטראקטיביים באתר הלאומי חאן שער הגיא, סיורים מיוחדים בציר המנזרים באתר הטבילה קאסר אל יהוד, ומגלים את התל דרך המוסיקה בגן הלאומי תל באר שבע. כל הפרטים והמועדים של פעילויות שבוע מורשת בחנוכה באתרי רשות הטבע והגנים נמצאים באתר האינטרנט של רשות הטבע והגנים.