בן כספית וינון מגל פתחו הבוקר (ראשון) את תוכניתם ב-103FM, בשיחה על מאמר המערכת שפורסם אתמול ב"ניו יורק טיימס", וטען כי הממשלה המיועדת מהווה "איום משמעותי על עתיד ישראל". מגל תקף: "כתבו בניו יורק טיימס שאנחנו מסכנים את הדמוקרטיה. לא ייאמן, איך אני מתרגש, במאמר המערכת, חבורהת המתבוללים בניו יורק כתבו בניו יורק טיימס. איפה הם כתבו את זה, מתחת לצל של עץ האשוח? מהגולה הם חושבים שאנחנו מסכנים את הדמוקרטיה"?. 

בואו לשדרג את האנגלית שלכם: לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"מי שהלך לניו יורק טיימס להשתנקר קוראים לו בנציון נתניהו", השיב כספית, והוסיף: "הוויכוח על העץ התחיל לפני שיצאנו לפגרת הוויקנד - נניח ניקח את האמריקנים כי גרות שם הרבה מאוד דתות. הנשיא עצמו מדליק נרות חנוכה, עושה ליל סדר אצלנו בבית הלבן, יש  עצי אשוח, כל הדתות מקבלות כבוד איפה שיש מתפללים. גם אתה יצרת סוג של סערונת על עץ האשוח באוניברסיטה העברית, רואים בתמונה עץ אשוח. מישהו שאני לא מכיר העלה צירף את התמונה מזווית אחרת עם חנוכיה".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"אני לא מאמין שחתכת את התמונה, אבל אני מציע שתירגע. יש פה נוצרים, יהיו פה עצי אשוח, אם איתקל בעץ אשוח אצטלם איתו", הוסיף. מגב השיב: "כמה פייק אתה מדבר, ואתה עוד עושה ריטוויט לצילום הזה. קמה סערה ובעקבות הציוץ שלי שמו שם גם חנוכייה. העלתי את התמונה עם החנוכיה ועם העץ. עכשיו אתה מפרסם את הפייק הזה בשידור. כמה פייק, כמה זבל עובר ברשת ואתה מהדהד אותו? אולי תבדוק לפני שאתה מדבר? אתה עיתונאי לא"?. 

כספית תקף בחזרה: "נשמה, אני לא ארד לרמה הזו ,אני מבין שנפגעת. למרבה הצער שנינו חסומים זה אצל זה. בשורה תחתונה, לחפש כל עץ אשוח ולהעלות אותו, זו האוניברסיטה הראשונה שהקמנו אחרי שיבת ציון, יש שם הרבה נוצרים, באונ' חיפה אני מניח שאפילו יותר, ואתה יודע שאף אוניברסיטה לא מסתירה חנוכיה, אבל מכבדים את כולם".

מגל: "לא מכבדים את כולם. במקום לגמגם פה אתה יכול פשוט להתנצל על זה שאתה מאשים אותי בפייק. הציוץ שלי היה על זה ששמיטם עץ אשוח ולא שמים חנוכיה, על זה שאתם כאלה מטורללים שאתם אומרים לשים עצי אשוח כמחאה על הממשלה. תתנצרו וזהו. דווקא בחנוכה של הזהות היהודית. אתם כלום, אתם כמוץ ברוח, נעלמים. כשאין שורשים, הכל נעלם". כספית השיב: "כל נאום השטנה שלך שתקתי, מזלנו שלא היית כאן ב-48 כי אז לא הייתה לנו מדינה".